Gå til innhold

Omega 2.5 TD 150 vs 131 HK

Ranger emnet


isos6

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vuderer å kjøpe en Omega C 2000. Sitter en 2.5 TD motor med 131 hester. Det finnes i enkelte biler 2.5 den såkalt BMW-motoren med 150 hester. Hvilken er mest populær og har mest feilfri.

 

Jeg har ikke så mye kjenskap til Omega biler.

 

Den koster 100 000, mye utstyr som blant annet skinn, elektriske seter, 2 sone klima, antiskrens, cc, kjørecomputer, ryggesensur osv..

 

Kjørt 190 000 KM fri for rust, veldig strøken bil. Eneste som gjør meg usikker er motortypen, fordi jeg har sett disse med BMW-motor også. Hva er forskjellen?

 

Et par bilder

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqNHJBME7)6Mq7pNBPFCsQcdUg~~_27.JPG

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqNHJB8E7y)zCyGiBPFCsQpKM!~~_27.JPG

Endret av isos6

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld deg inn i http://www.opelmotorsportclub.com der får du sikkert svar. eineste erfaring eg har med disse motorene er at bror min hadde omega b med denne motoren her. var vertfall helt ok den.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at 150'n er mest ettertraktet, men den er ganske sjelden. Ville nok gått for 130'n, det ska ikke mye til for å hente ut 160 hk og vel så det :)

 

TS har chip til begge, og som du ser er det ikke store forskjellen.

 

http://www.tsracing.no/opel.htm

Endret av turbowrx

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun betalende medlemmer i Opel Motorsport Club vil få tilgang til forumet.

 

er verdt det om man ønsker hjelp til div bl.a

 

evt kan du prøve på opelregisteret.no da...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega B kom med flere forskjellige diesel motorer. Omega B2 © kom med to stk. 2.5 diesel motorer, X25DT og Y25DT. Førstnevnte hadde 130 hk og sistnevnte hadde 150 hk. Forskjellen skal vistnokk være motorstyringa.

 

150hk er forøvrig en helt annen motor, bla. 24v mot 12v på den gamle, common rail på nye osv osv. Tror ikke du finner mange likhetene der. Både 130hk og 150hk er laget av BMW.

150hk er nok bedre på alle måter både og kjøre, kvalitetsmessig, forbruk osv osv, men er som nevnt ikke så vanlig. Skal du ha automat så er også 5 trinns automaten en drøm i forhold til den gamle 4 trinns på gamle motoren. Skal du bruke 100k på en omega diesel ville jeg ventet på en med nyeste motoren.

Stod en svart sedan (150hk) med ALT utstyr tilsalgs på finn for en stund siden til ca 100k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte bilen har jeg i mine funn på finn.no. Denne er meget pen, men tørr ikke å kjøpe dyre biler i Norge for å være ærlig, pga de har ofte lite utstyr, ikke tectylbehandlet osv.

 

Den jeg har lyst på er i Tyskland, reiser snart og henter den, har beregnet avgifter og sånt, kommer på ca. litt over 100 tusen, jeg har vært ute etter et fint eksemplar i 7 måneder nå, eneste jeg har funnet og er verdt 100 er bilen du snakker om, den svarte. Men tør likevel ikke og han var ikke interessert i innbytte.

 

Når jeg henter den fra utlandet, behandler pent i tiden jeg eier og selger videre, blir det mye tap pga den type motoren? Det er rekkesekser 2.5 131 hester.

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår