alexme Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Jeg har en Golf 4, 2003 modell. For drøye 3 uker siden oppdaget jeg at bilen pluttselig begynnte å "fuske". Det jeg mener med "fuske" er at når bilen står på tomgang kommer det en slags "poff" lyd fra eksosanlegget, mens jeg sitter inne i bilen kjennes det ut som om jeg hopper litt fremmover. Når jeg kjører bortover med lavt turtall begyner bilen å nøkke, er som om jeg girer fra 5- gir til 3- gir når jeg holder 80 km/t og bråslipper clutchen og det slutter heller ikke med det første før jeg har fått bilen opp i turtall igjen eller girt ned. Har vært på ett bilverksted med dette problemet og skiftet den ene coilen i håp om at dette kunne være problemet, men det løste desverre ingen ting. Snakket med en som mekker på BMW og han mente det kanskje kunne være pluggledninger, tennplugger eller lignende. Håper på seriøse svar, begynner å gå meg på nervene å "hompe" bortover gatene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Skiftet feil coil eller feil på tenningsmodul. Det lureste du kan gjøre er å begynne med en diagnose. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikk Gran Skrevet Januar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 Hei Kom innom meg i Gran sentrum, så skal jeg ta en diagnose på bilen din for deg ;) Driver og skal starte opp bilverksted der. Bare og stikke innom! Siter Simen Blekkerud Bilteknikk Gran AS http://www.bilteknikkgran.com bilteknikk.gran@gmail.com ProMotech Tuning forhandler Revo Technik forhandler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 (endret) Flott!! Se i PM boksen din, har sendt deg en melding ;) Edit: Nytt problem med bilen: For ca en uke siden postet jeg ett inlegg her om at bilen min "fusket", det svaret jeg fikk var at det mest sansynlig var coilen som var gåen. Jeg dro til verksted for å få sjekket opp dette og der fant de to defekte coiler, nå har jeg kjørt bilen i 3 dager og nå har motorlampa begynt å lyse / blinke om hverandre. (Har lest i instruksjonsboka, ja) En ting som er ny er det at når jeg kjører bilen i 5- gir eller ligger rundt 2200 omdreininger så er det nesten så bilen kveler seg. Så spørsmålet mitt er nå da, er det virkelig mulig at det er enda en coil som er defekt, eller kan det være katalysatoren, eller kan det være noe helt annet? Men etter som motorlampa både blinker og lyser konstant (den oerange lampa, nr 21 i instruksjonsboka) er det vel mest sansynlig noe med coilene? Endret Januar 27, 2012 av alexme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 En diagnose vil gi deg skikkelig svar, forhåpentligvis. Er ikke alle feil ECU gjenkjenner som feil, derav kommer de ikke opp som feilkoder. Men som alltid, diagnose er det eneste riktige stedet å begynne ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 Når jeg hadde bilen på verksted for tre dager siden kjørte de en diagnose, men den viste ingen feilmeldinger. Hadde jo vært merkelig om det skulle komme en lignende feil på en så kort tid? Er også litt krise ettersom jeg skal kjøre en del bil fremover.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 Feil på LMM? Men igjen, å bytte deler i "blinde" kan fort bli mye dyrere enn å sette bilen på et verksted der de er dyktige :) BTW. Slettet den andre tråden din, dobbeltposting er ikke lov ;) Forumregler Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 LMM? Beklager, vet ikke hva det er og hva gjør den? :P Beklager det med dobbel post, tenkte ikke på at jeg kunne skrive i denne posten før det var for sent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 LMM - LuftMasseMåler/LuftMengdeMåler :) Napp ut pluggen til denne og se hva som skjer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Hvor finner jeg denne luftmengdemåleren, og hvor er ledningen/pluggen jeg skal ta ut? Har alltid interessert meg for biler, men har aldri hatt sjansen til å skru selv eller få veiledning av noen..;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Har ingen anelse om hvilken motor du har for det har du ikke skrevet, men kan se ut som på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Oi, det har jeg vist ikke nei.. Ha en 1.6 Liter Bensin motor med 105 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Nr 4 på bildet. Napp av pluggen til denne, om motoren slutter å tulle så kan det være LMM som trenger en rens/må byttes. Om ingen endring tipper jeg problemet er i tenningssystemet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Takk skal du ha, gir en tilbakemelding når jeg har fått prøvd dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2012 Nå har jeg hatt bilen min på diagnose og fikset problemet. Det var enda en coil som hadde ryki pga spenningsforskjeller på pluggene. Har fått beskjed om at dette er et veldig vanlig problem med VW, spessielt Golf når bilen nærmer seg 200 000km. Har også målt på lambdasonden om den har fått noen skader, men heldig vis ikke! Så hvis du har en Golf 4 som fusker ved tomgang når bilen er varm, eller når du kjører på lavt turtall (1,5 - 1,6), eller hvis den gule motorlampa i bilen begynner å lyse/blinke er det større sjanse for at det er feil på en eller flere coiler. Skifte 4 stk coiler koster like mye som en ny lambdasonde på ett verksted (inkl. arbeid). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg