Gå til innhold

Salgsbegreper.

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

Hva er den vanlige, ikke-misforståelige måten å skrive at man fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil/mangler som skulle dukke opp i ettertid av et bilsalg?

 

Det er vel faste eller ofte brukte begreper på dette som ikke kan tolkes på mer enn en måte.

"Bilen selges som den står." blir så

tåkete:)

 

noen bra forslag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt et par biler privat og jeg har bare skrevet en salgskontrakt til hver av oss hvor begge skulle skrive under. Skreiv det som trengtes og skrives og på slutten la jeg til:

 

"Selger fraskriver seg ethvert ansvar for hva som måtte skje med bilen etter kjøpers overtagelse av bilen"

 

Har fungert greit for min del, men så har de kanskje ikke hatt noe å klage på etterpå heller da ;)

 

Det som er greia, er at kjøpsloven gjelder også ved private salg, men jeg vil tro at kjøperen står mnoe svakere i og med at han/hun har skrevet under på kontrakten. Lykke til med salget :cool:

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

Det er faktisk lov å skrive "kjøpsloven gjelder ikke"

 

Men spørs hvor villig kjøper til å gå med på slik tekst hehe :)

 

"Etter denne kontrakt er underskrevet, fraskriver kjøper seg all rett til å klage på alle feil han ikke så. Ikke min feil at han er sveiseblind."

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før når jeg kjøpte og solgte biler skrev jeg følgende i kontraten:

 

"Jeg <ditt navn> selger min <bilen>, reg.nr.: <reg.nr.>, til <kjøpers navn> for kr <kjøpesum>.

 

Bilen selges iden stand den er i per i dag som besiktiget og prøvkjørt av kjøper."

 

Så kan du je evt. ha med om årsavgifter er betalt og utstyr og sånt.

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den vanlige, ikke-misforståelige måten å skrive at man fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil/mangler som skulle dukke opp i ettertid av et bilsalg?

 

"Bilen selges som restaureringsobjekt" eller "Bilen selges som reparasjonsobjekt". Da kan du sove godt om natten. Vanlig å bruke dette i bilbransjen. Jeg kjøpte en Bmw 518i engang, der dette stod i kontrakten. Førpøvrig en av de beste bilene jeg har hatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår