ogdundar Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Skal gjøre innkjøp av ny diesel bil snart, og er usikker på om jeg skal ha webasto fordi jeg har snakket med et par venner som har hatt mye feil på sine. Vurderer å ha kun elektrisk motor/kupevarmer. Hvilke erfaringer har dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Mitt inntrykk er at det er mye feil ja. Spesielt gjelder nok dette det som heter kjørevarmere, altså de som slås av og på automatisk under kjøring i lave temperaturer, og ikke lar seg styre manuelt. Ved typisk norsk småkjøring vil disse varmerne starte ofte, og bli stoppet før de har oppnådd driftstemperatur(fordi motoren stoppes). Da begynner de å sote, og ting går galt. Da vil jeg tro det er bedre med den typen som kan programmeres, eller styres fra nøkkelen. Da har man muligheten til å la den gå den tiden den skal. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Sørg evt. for å kjør ca. en halv time hver uke så minimaliserer du igjennkoksingsproblemet, og du vil ha en dieselvarmer som (kanskje?) starter neste vinter også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg