Gå til innhold

vår rengjøring

Ranger emnet


loffus

Anbefalte innlegg

Er greit med ein behandling om våren og ein om hausten.

 

Etter at bilen er vaska, so er det tid for polering. Har du ikkje maskin, er det vanligvis lakkrens det heiter.

 

Etter det er det greit å beskytte lakken. Da kan du bruke voks eller lakkforsegling. (eller begge deler)

For det meste so bruker eg voks.

 

Kva har du brukt før?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert som regel å fjerne all skit på bilen med god vaska med megulerius (eller ka de heter). så blir de å polere bilen med autoglum(hvit flaske med rød etiket) etter de så er de å gjenta prosessen i løpet av våren og sommern. med ca 3-5 lag med polering. men hørt at lakkrens og voks skal vere et reint(...) å få de fint uten skjold... noen ide? har slik poleringsmaskin med 2 tapper på (svenske maskina som noen kaller de) men best med en stor en istaden? vert borti at man glemmer et sandkorn på kluten eller på bilen å må bruke en ettermiddag på å få vekk småripene... noe erfaring med poleringsmiddel som kan brukast i sola? eller våtvoksing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert Autoglym Super Resin Polish (SRP)

Dette er steg 2 av Autoglyms 3 steg polering for mannen i gata.

Steg 1 er lakkrens og steg 3 beskyttelse. Bruker du berre steg 2?

Autoglym SRP renser bitelitt, skjuler riper (dei forsvinner ikkje) og har bittelitt beskyttelse.

Beskyttelsen er ikkje mykje å skryte av. det er jo steg 3 som skal beskytte. (Extra Gloss Protection)

 

Eg brukte dei 3 stega til Autoglym før. So begynte eg med dei 3 stega til Meguair´s etterpå. Dei likte eg bedre. No bruker eg masse forskjelligt. (har brukt altfor masse på bilpleieprodukter)

Har ikkje problemer med skjolder på lakken.

 

Har du den biltema/clas olhson maskina med 2 hoder? Den fungerer vel greit til prisen, men da bør du bruke skikkelige poleringsmidler og puter, slik at lakken blir bra.

 

Eg har polert med maskin i sola. Dette fungerer greit. Blir kanskje litt verre når lakken er mørk slik at den blir skikkelig varm.

 

Kva meiner du med våtvoksing?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår