Nemaid Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Trenger litt hjelp (igjen) med min mk3 tdci. Bilen var helt fin i går, men når jeg skulle ut og kjøre i dag var det en voldsom knake lyd fra høyre side fremme. Høres nesten ut som man kjører over veldig kram snø. Lyden er verst når jeg kjører over humper. Bilen drar også godt mot høyre. Noen som har tanker om hva som kan være røket? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Løse hjulmuttere? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Hmm.. kan være, byttet jo akkurat skiver og klosser så er ikke lenge siden hjulet var av. Trekte riktignok til boltene med muttertrekker og momentstav, så de bør jo sitte. Hva med drivledd, og stabstag. Kan det lage sånne lyder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Tok en visuell sjekk nå i dagslys. Alle hjulmutterne satt fint. Når jeg tar av hjulet ser jeg at ca 3/4 av nederste "twisten" på fjæren er komt seg nedenfor platen som skal ligge under :O Noen som har vært borti dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Da er fjæra knekt. Ikke kjør Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Antok det jeg og. "Ikke kjør" vil det si, at jeg ikke kan kjøre rolig og forsiktig til nærmeste verksted? Har du noen anelse om hva det vil koste å få den byttet på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Fjæra kan skjære ned i dekket, og da blir det stopp. Hvis du har kasko koster det ikke mange hundrelappene med berging. Mener det er 1.5 time på verksted + deler Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Ah.. skjønner. Da får jeg se om verkstedet har mulighet til å hente bilen. Takker for hjelp mondeo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Er det normal prosedyre å bytte på begge sider samtidig? Eller vil det gå fint å bare bytte på den ene siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Har bytta på en side flere ggr jeg. Ikke noe problem Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Så når Ford verkstedet her sier at de "-anbefaler på det sterkeste å bytte på begge sider samtidig". Så er de nesten ute etter å "lure" meg? Har ikke så veldig mye kunnskap om dette så hører liksom på fagfolk. Verksmesteren snakket om at jeg lett ville merke forskjell i stivheten og sånt viss den ene fjæra var ny og den andre var gammel. Er student så vil slippe "billigst" mulig unna. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 skal du billig unna tar du bare 1 side, men den andre vil ryke etter en stund Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 I teorien har verkstedet rett, men som sagt, har skifta flere og ingen har klagd så langt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg