Khanspet Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Hei. Er det noen Citroen kyndige personer i midt-norge som kan være behjelpelige med clutch skifte på min kjære Berlingo ? Har bestillt clutch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmof Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Beklager, men jeg bor ikke i midt-norge. Men jeg ønsker å gi deg noen tips ettersom du ønsker å gjøre jobben privat. Jeg har byttet en del girkasser samt clutch på berlingoer som er fra 1997 til 2000. * Å bare bestille ny clutch er ikke helt normalt når du først skal ha ned girkassen. Da ville jeg kjøpt en " pakke " Som da inneholder trykkplate,clutch og hele pakken. Bestill også nytt utløser lager når du er i gang. ( Dette er mer eller mindre veldig normalt å bytte ) BIlligste prisen på dette er nesten 2000,- kr. * Eskosanlegget har veldig lett for å knekke. Demonter 3.stk skruer fra manifoilen eller under bilen. ( lurt å kjøpe ny pakning hvis du velger å ta av manifoilen, ettersom denne går i stykker når du tar den av ) * Letteste løsningen er å demontere innerskjermen på venstre forhjul. Da er det nærmest en lek å ta ned og opp girkassen. * Husk å ha sentrerings-sett til clutchen. Ellers må du ta det på øye-mål og da er det håpløst å få opp girkassen. * DU må kjøpe gir-olje. Ettersom denne renner ut når du tar ut akslingen. Sendt gjerne pm om det er noe du lurer på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg