Passat05tdi Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 Har fått risting i rattet i passaten min, det kjennes ut som det rister i hele bilen også.... er ved hastigheter fra 80km/t og oppover. Kjennes ut som det kommer fra foran på førersiden, muligens også passasjersiden foran. Hva kan dette være? Er det spissinga som har slått seg ut? Hjelper det med en ny forstillingskontroll med justering av spissing? Felgene ble avbalansert når jeg kjøpte nye vinterdekk for ca 3-4mnd siden, så tror ikke det er det. Kan det være stab.stag foringer, bærearmsforing eller lignende? Har jekket opp bilen og sett, men kunne ikke se no spesielt gærnt.... sjekket etter slark i hjullager og, men disse var fine :) Takker på forhånd for svar :) Siter VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 Risting i den hastigheten tyder på ubalanse i hjul. Kan være avbalanseringslodd som har ramla av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 Du har sikkert sjekket dette men det kan være snø inni felgene. Var det samme på min å det rista noe voldsomt litt opp i hastighet. :) Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat05tdi Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 tror ikke det er snø dessverre, har vært ganske greie temperaturer i det siste, vasket bilen for et par dager siden, da var det 6-7 + grader :P skal ta av hjulene og sjekke om avbalanseringsloddene sitter, mener de gjorde det, men skal se mer grundig over :) Siter VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat05tdi Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Du har sikkert sjekket dette men det kan være snø inni felgene. Var det samme på min å det rista noe voldsomt litt opp i hastighet. :) Du hadde nesten riktig da :) Var masse støv/sand + jord ++ som hadde samlet seg på innsiden av alle felgene, 2 av felgene hadde ganske så mye på seg. Dette var årsaken, tok av alle hjulene og skrapet vekk alt fra innsiden av felgene :) alt er helt fint nå :) Siter VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg