Gå til innhold

div. problem med min 97 outback

Ranger emnet


Boored

Anbefalte innlegg

som hovedsak er firehjulstrekken forsvunnet! Er dette mekanisk eller er det noen elektriske duppeditter noen plass? Har også til tider ujevn strømtilførsel... batteri er bra. dette påvirker hele bilen med turtall og lys-styrke i alle pærer, men innimellom er den normal. Får også opp check engine ikonet når jeg kjører på enkelte strekninger... Normalt?

Noen som vet om det finnes en verkstedhåndbok for denne modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At firhjulstrekken forsvann - går ut frå atdu kun har framhjulstrekk no - kan det vere at eit kryss eller aksing er gåt tfyken, evt. ein av diffane.

 

Elles vil eg i grunn berre vidareføre deg til Imprezadriver (IDCN), forumet sit på utruleg mykje bra informasjon, og er kanskje litt meir tilgjengelige derenn her. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om firhjulstrekken styres mekanisk eller eletrisk kommer an på om det er automat el manuell. dersom det er automat kan det være solenoid ventilen til senterdiffen. er det manuell kan det være selve senterdiff pakken. stømtilførstel kan være dårlig kontakt på gods ledningen til motor, har sett det ved enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig info! Har vært på imprezadriver forumet og fikk stort sett samme svar!

Dette er en automat og solenoid ventilen er visst en svakhet... Er dette greit å fikse selv? Hvor mye må demonteres, har plass å stå men kun i helger... Tenkte å høre med ett verksted. Hvis det er dårlig kontakt fikser jeg vel det selv ihvertfall!!

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår