Gå til innhold

Hjelp til utvide lyden i bilen.

Ranger emnet


TordH

Anbefalte innlegg

Hei, har en audi a4 1995 med original høytallere, han som eide bilen har sotte inn en 2x10" kicker sub og forsterker, men jeg synes det er alt for dårlig lyd i høytalleren i bilen forhold til bassen, derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan høyallere jeg burde kjøpe?

 

Prøver og få de billigst mulig men best mulig, og har sett på disse to:

http://www.pixmania.com/no/no/8339801/art/fusion/hoyttalere-toveis-shallow.html

http://www.pixmania.com/no/no/4966119/art/kenwood/bilhoyttalere-kfc-m6952a.html

 

Takk på forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha forsterker på disse eller skal du kjøre de rett på spillern? Hvis du skal kjøre de på spillern anbefaler jeg deg å vente til du har litt mer penger å bruke, og gå for et komponentsett av noe slag foran. Audi har ålreite høytalere i dørene bare skru ned bassen på det og bruk det så lenge. Monter en 4 kanaler og et kompsett i dørene senere så skal jeg love deg at det blir noe annet. Eventuelt kan du montere et kompsett foran og kjøre dette på spillern så lenge. Etter 10 år i bilstereoverden er det mitt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i hvertfall ikke ha høyttalere i hatthylla, det blir bare ræva, spes når du har sub baki. Fusion er neppe noe bedre enn det som sitter der fra før heller, så dropp dem. som det blir segt over her, så er et komponentsett veien å gå, og da bytter du foran først. Jeg ville brukt de første kronene på en grei 2 kanals forsterker, og koblet den til de orginale høyttalerene. Bruker du da høypassfilteret i forsterkeren, så kan du spille ganske mye høyere på høyttalerene dine ;)

Bakhøyttalerene lar du bare være koblet til spilleren, de skal ikke du høre foran uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår