krabben Skrevet Desember 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2011 Har en A6 1,8T som er fra 98, den har enda ikke skiftet eksosanlegg. I di siste årene har den blitt mer og mer gla i olje. Vil et så gammelt eksosanlegg strupe motoren ? Tenker også at oljeforbruket legger seg i eksosen en plass. Tips mottas me takk Var innom tanken å stake opp hele katalysatoren, siden bilen nettopp er eu godkjent og jeg sannynligvis ikke har denne i 2 år til uansett. Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2011 Tror ikke eksosanlegget har skyld i oljeforbruket. Om motoren går bra og drar godt, er det nok ikke tett. Bør nok søke etter oljeforbruket et annet sted - ventiltetninger; blå/sort røyk når du gir gass igjen etter å ha kjørt nedoverbakke uten gass? - slitt motor (stempelringer); blå/sort røyk og lukt av brent olje når motor går på tomgang? - turbo; sjekk om det er olje i slangen ut fra turbo -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krabben Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2011 er klar over dette, men lurer igrunnen mer på om det er en ide å gjøre noe med det gamle eksos anlegget. Det er jo potte tett, så jeg er lite sugen på kjøpe nytt kun fordi det er gammelt. Oljeforbruket kan jeg leve med den stunden jeg har bilen. den har vært i familens eie hele livet å har vært krute god sålangt. Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2011 Nå er det vel ingen to-takter heller da... Men oljeforbruket er vel heller en årsak til at eksosanlegget holder Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg