Gå til innhold

Bjone; 86 Manta Gsi prosjekt

Ranger emnet


Bjone

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frammskjermen på venstersia vart å montert påatt å vart passen fint.

 

[ATTACH]26418[/ATTACH]

post-62848-13804853704977_thumb.jpg

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen her har vi noe virkelig gromt! Elsker gammel manta. Håper du tar godt vare på den og gjør den strøken igjen.

Noe planer for motor, eller skal den være helt original?

 

Det hjelper ofte på interessen for prosjektet om du legger til hva som skal gjøre med bilen, f.eks trimming av motoren, lakkering, GSi styling osv osv... ;)

 

Tråd er lagt til abonnement, så her blir det å følge med videre. Ta også mange bilder av bilen, hva du gjør underveis og deler som blir handlet inn ;)

 

 

Hei:) Har planer om å få tatt alt som er av rust på den og lakkert den oppat i orginale svartfargen utenpå, ettersom den har orginale svartfargen alle andre steder. Er en orginal gsi så stylinga blir orginal med unntak kansje av ei lagunaleppe under fremmfanger. Har en c20let jeg hadde tenkt å ha, men tror jeg heller skal ha den i den andre mantan min. Prøve å få det godkjent i den istede.

 

Gliset:

[ATTACH]26420[/ATTACH]

[ATTACH]26419[/ATTACH]

 

 

Motoren som står i den orangsje prosjektbilen er en 2.2 i med rallybunn ifølge forrige eier, men en 2.2i topp med kvasskamm.. Gikk nå ikke allverden syns jeg.

Planen er vel å få godkjent det senkesettet som er satt på og sette på no fine felger:)

post-62848-13804853705018_thumb.jpg

post-62848-1380485370506_thumb.jpg

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen bedre forslag omhandlende rustsveising og behandling så vil jeg gjerne høre det, er heeelt i begynnerstadiet på dette "oppussingsgreiene" så regner med at det sikkert er bedre måter å gjøre ting på enn det jeg har gjort.

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut! Legg ut non bilder innvendig også da! :-)

 

[ATTACH]26421[/ATTACH]

 

Ser sånn ut, orginalt grått gsi interiør, orginalt ratt å faktisk..

post-62848-13804853705107_thumb.jpg

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser kjempebra ut! Angående rustsveising så har du nok gjort det rette. Kapp ut det som er rustent og sveis inn nytt stål som holder lenge. Prøv å få det til å se mest mulig originalt ut, da dette absolutt er penest i mine øyne. Liker veldig godt den svart mantaen din :D

Onkelen min hadde en manta for mange år siden (Tidlig 90 tallet) Her ble hele frobten kappet av etter at forrige eier kolliderte, sveist på igjen ny frobt, ombygd til gsi og godkjent på trafikkstasjonen på Gjøvik. Bilen er gul i fargen og går fortsatt. Etter flere salg rundt om i landet har den atter en gang havnet på Gjøvik. Tror det er en forbannelse over den bilen, for den har allerede vært solgt 3ganger til andre plassrr i landet, men havner likevel tilbake til Gjøvik :p

 

Det er mye mulig det er blitt satt inn en annen kam i motoren din, men alikevel så vil ikke kammen fungere skikkelig før du porter toppen også. Protrim i Valdres er vel dem som kjenner Opel best, forutenom RS Motor på Gjøvik. Denne blå Kadettrt rallyen som går på gatebil er bygd hos RS Motor. Personlig kan jeg anbefale Velox Motor i Haugesund. Dem driver greig nok mest med Audi, men han har spisskompetanse på sugetrim og kjempebra priser på både trimming og originaldeler ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Mantaen er faktisk veldig mørk blå/lilla metallic. Skal nok heller sette i en orginal kam i 2.2n etter hvert tenker jeg. Kjenner til mantaen du snakker om, kjenner ikke eieren men vet hvem som har den nå:)

Endret av Bjone

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok di fleste her i Gjøvik veit om den ja. Den er ganske så kjent for å si det sånn. Det mange ikke veit er at den fra begynnelsen av var grønn i farge. Tror det er igjen en liten flekk en eller annen plass på bilen som er i originalfargen ennå om jeg ikke husker helt feil.

 

Vil ikke si det helt sikkert, da onkelen min har bygd flere biler gjennom tidene, så det kan være at dette gjaldt en annen manta også.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i gjøvik bor du henn forresten?

 

Har flytta oppi Vardal jeg nå:)

 

Rå bil! Kommer til å følge med her =)

 

Takk, artig det:)

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Navn? Er rart om jeg ikke skulle vite hvem du er og du meg, så lenge vi begge har oppholdssted fra Gjøvik :P

 

pm sendt :)

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår