PerryZaphire Skrevet Desember 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2011 Hey! Naboen har en 6n som jeg hjelper til litt med når det skjer noe med den. Tidligere i høst så rant det vann inn i bilen.. så jeg kikka og lokaliserte kilden som varmeapparatvifta. Siden jeg jobber med bilglass så ser jeg ofte dreneringer som er stappa med "kompost" så jeg tenkte at her er dreneringene tette og så fyller det seg opp og renner inn via pollenfilteret. Og jeg hadde rett :) Fjernet dritten og så rant det der det skulle istedenfor inn i bilen. Vifta funket veldig dårlig så den tok jeg ifra hverandre og la til tørk. Den ble aldri helt god igjen men den gikk iallefall. Nå er den nesten helt død så jeg tenkte jeg skulle bytte den. Men undres over ett par ting. Hvis vifta går på alle hakk (men hakk 4 er som hakk 1 i styrke) og jeg må ofte dunke på vifta for at den skal gå så er det vel ikke motstanden men vifta som er gåen? Kjøper brukt fra høggern og usikker på om jeg må bytte motstanden også. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2011 Ofte sitter det en termosikring ved motstanden, om denne ryker fungerer viften kun på full hastighet (trinn 4). Om viften går likt på trinn 3 som 4, da er nok feilen i motstanden. Om du må dunke på viftemotoren for at den skal starte så skylde det mekanisk treghet i selve viftemotoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2011 Takk. Det var det jeg så for meg. Antar at viftemotor/lagre etc. ikke var så fornøyd med å bli dynket i vann :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.