Gå til innhold

mulig motorbytte ved servis

Ranger emnet


toyotaeier

Anbefalte innlegg

da drar du på toyota henter ut motor serie koden, dette har de lagret på pcen sin. et langt nr som står stemplet på motoren et lurt sted. det skal passe opp mot chassi nr ditt. så fremt det er orginal motoren som står der fra før av.

du burde jo fått beskjed om dette, de hiver ikke bare inn ny motor uten si i fra. og ikke en dårligere motor da det vil gå i mot garanti. hvis du har dette på bilen, har du det ikke er ikke det noe jeg ville gjort for morro skyld da det koster mye for et firma og avse en person en hel dag pluss en motor til skifte dette.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei golf IV og takk for svar!

bor i et sted i sør europa.

skulle ta bilen inn på enkelt servis,

fikk anbefalt personen gjennom jobb.

Dette er ikke noe registrert verksted.

Tror ikke han karen tjener så mye, så

akkurat å gjøre dette for ham

kan være ganske lønnsomt i tilfelle han kan montere

min motor (bare kjørt 160,000) i en ny bil...

er det mulig at han kan ha en motor som har løpt dobbelt eller trippelt så mye

stående hos seg og bare skifte den ut med min?

 

 

mvh

 

TE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte står info som motornummer i bilens servicehefte, dog tror jeg ikke dette står der hos toyota, men kan hende.

 

Ellers pleier salgsapparat og produsent ha oversikt over motorens serienummer, så en prat med forhandler kan nok være lurt.

 

Men helt ærlig talt høres dette ut som noe alà konspirasjonsteorier.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår