toyotaeier Skrevet Desember 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2011 Hei Hvordan finner jeg ut om motoren min har bitt skiftet ut med en eldre/dårligere motor under service? Mistenker dette. Service ble gjort i løpet av en dag. Deksel på motor kan byttes, slik at det ser likt ut som før. Er det noen måte å finne dette ut? takk for hjelpen på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Desember 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2011 da drar du på toyota henter ut motor serie koden, dette har de lagret på pcen sin. et langt nr som står stemplet på motoren et lurt sted. det skal passe opp mot chassi nr ditt. så fremt det er orginal motoren som står der fra før av. du burde jo fått beskjed om dette, de hiver ikke bare inn ny motor uten si i fra. og ikke en dårligere motor da det vil gå i mot garanti. hvis du har dette på bilen, har du det ikke er ikke det noe jeg ville gjort for morro skyld da det koster mye for et firma og avse en person en hel dag pluss en motor til skifte dette. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotaeier Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2011 hei golf IV og takk for svar! bor i et sted i sør europa. skulle ta bilen inn på enkelt servis, fikk anbefalt personen gjennom jobb. Dette er ikke noe registrert verksted. Tror ikke han karen tjener så mye, så akkurat å gjøre dette for ham kan være ganske lønnsomt i tilfelle han kan montere min motor (bare kjørt 160,000) i en ny bil... er det mulig at han kan ha en motor som har løpt dobbelt eller trippelt så mye stående hos seg og bare skifte den ut med min? mvh TE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2011 Ofte står info som motornummer i bilens servicehefte, dog tror jeg ikke dette står der hos toyota, men kan hende. Ellers pleier salgsapparat og produsent ha oversikt over motorens serienummer, så en prat med forhandler kan nok være lurt. Men helt ærlig talt høres dette ut som noe alà konspirasjonsteorier. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg