jan171202 Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Hei har en suzuki gran vitara 2000 modell som jeg slit med 4 trekk systemet på. Noen sier det er innslaget i som er gåen . Hvor sitter dette innslaget? Evnt noen andre forslag hva som er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Er jo ikke lett å si ut ifra hvis du sier her.. Men jeg vet med erfaring at innsugspumpa til 4wd pleier å ryke. Stor sjangs for at dette er feil. Lyser 4wd lampa når du kobler inn? Dette er en pumpe som suger, eller lager vakuum, slik at 4wd blir koblet sammen inni diffen foran. Denne sitter bakom frontfangern på undersida. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan171202 Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Hei lampa lyser ikke når 4wd er inne. Så feilen kan ligge der?. har ikke 4wd i lav eller høy serien. Hva kan feilen være lekasje eller defekt pumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Ok. Hadde en helt lik bil på noen for 1-2 mnd siden. Der lyste ikke lampene og 4wd virket ikke. Der byttet vi den pumpa, å alt var iorden. Så du har nok feilen din der. Men det kan selvfølgelig være andre ting. Det er en lang feilsøkingsprosedyre for å finne feilen. Kan være feil som ledningsbrudd, brudd på vakumslanger osv. Du kan satse på å bytte den pumpa, eller levere bilen på verksted for feilsøking. Men jeg tipper den pumpa, det er en gjenganger :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan171202 Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2011 Hei tusen takk for svar og skal sjekke denne pumpa.. Vet du noen pris på ny pumpe? jan åge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2011 Det kan jeg godt sjekke på jobben imorgen. Har fri idag.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2011 Har sjekket pris. Men her er det forskjellige typer.. Har du chassisnr, så kan jeg finne riktig. Men fant 3 forskjellige. Den ene koster 1500kr, den andre 2350kr, den tredje 2600kr Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan171202 Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2011 Hei skal sjekke chassi nr. Hva under bilen i dag å sjekket pumpa og den hva helt dø.. satt bilen i 4wd ingen ting skjedde.. slangene virke ok, men pumpa virket defekt. Hva heter pumpa hvis jeg skal bestille den fra en forhandler? jan åge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2011 kommer du med chassisnr så kan jeg gi deg originalt delenummer.. tror den heter motor free axel eller noe. Men sier du pumpe/motor som kobler inn 4wd så vet de hva du trenger Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan171202 Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Hei understellsnr: JSAFTL52V00112411 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Hei, glemte dette litt bort jeg. Men har delenummret her. Er forskjell om du har automat eller manuell. Men tipper du har manuell, da er det dette; Pump assy, free axle 27940-65D02 Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg