Gå til innhold

Vectra B 1.7 TD. Lysende varsellampe i dashbordet.

Ranger emnet


Power 68

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har en varsellampe i dasbordet blitt tent. Det er varsellampen som indikerer at det er noe feil enten med beltestrammerne og eller airbagen. Denne varsellampen lyser konstant hele tiden. :(:(

 

Utgjør det noen fare å kjøre slik med det til jeg får det fikset? Er det noen som vet hvordan jeg kan lokalisere feilen og få fikset dette selv? Løper jeg noe stor fare hvis jeg tar ut sikringen til jeg får det fikset? :confused::confused::wonder::wonder::helpme::helpme:

 

Takknemmelig for svar da dette bekymrer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig problem på Vectra, er sannsynligvis en dårlig kontakt under setet. Se her:

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/148508-airbag-lampa-lyser-i-min-oplel-vectra-97-a.html

 

Mens lampa lyser fungerer IKKE airbagen. Jeg leste av feilkoder og visste dermed at det var noe feil med airbagen til passasjersetet. Jeg lodda ledningen under setet som beskrevet i linken over og sletta feilkoden. Lampa har bare kommet tilbake en gang siden, og det er over et år siden.

 

Anbefaler deg på det sterkeste å skaffe deg noe som heter OPCOM fra Ebay. Er en kontakt så du kan koble pcen i bilen til en laptop og lese av feilkoder og slikt. Ber du et verksted lese av feilkoder tar de gjerne 400-500 for det, så er mye bedre å kjøpe OPCOM for samme prisen så har du diagnoseverktøy hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. :) :) Jeg skal sjekke kontaktene under setet å se om feilen ligger der.

 

Jeg tror at feilen kommer av at jeg har kjørt med et dårlig batteri ei lita stund. Har dessverre tømt det helt ut og har blitt nødt til å koble til startbooster. Hvis jeg ikke husker helt feil så jeg denne varsellampa for første gang da jeg satte i det nye batteriet. Men om denne feilen har noe med dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår