Gå til innhold

Dugg i bilen, som fryser på innsiden av ruta

Ranger emnet


JimGjertsen

Anbefalte innlegg

Hver morgen er det dugg på rutene i bilen min, og ikke bare litt, men et tjukt lag, og nå som vinteren endelig har kommet på nøtterøy, så fryser det på rutene. Dette tar fryktelig lang tid å tine, hvertfall når varmen i bilen lever sitt eget liv. Jeg tror jeg har en liten lekkasje et sted, for finner ofte vann på mattene i bilen, men aner ikke hvor lekkasjen kan være.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette? Har lest at man kan smøre noe på rutene, funker dette?

 

Alle tips blir satt pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk varmeregisteret under dashen, avhengig av bil kan det være du kommer til det nok til å se om det er lekkasje å det uten å demontere alt. Evt. kan det være ved inngangen i torpedoveggen.

 

Evt. løsning er å skifte register eller lappe det med tetningsvæske som du tilsetter kjølevæska. Men ville hatt det bare som en nødløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil full av dugg - what to

 

Ein link med nokre gode råd, kanskje. Problemet i bilen min, var at det lak inn væske framme, ein eller annan stad. Må vere fukt i bilen konstant ein eller annan stad, fyrst av alt skulle du ha funne ut av kvar dette var hen. Ut med stolar, golvteppe, så finn du forhåpentligvis ut kvar. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet vil ikke tørke nå på vinterstid. Det du kan gjøre; -kjøp deg en billig avfukter til 6-700 kr på Finn. Sett den i bilen en dag eller to. effektivt eller to. De trekker ut flere liter vann om dagen. (Jeg har ikke prøvd dette i bil, men i garasjen min er den kjempeeffektiv- har fuktprosent på under 50% hele året,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår