JimGjertsen Skrevet Desember 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2011 Jeg har så flaut lite peiling, så da spør jeg dere :) Bilen har en fiselyd når den er kald, men når mottoren blir varm så slutter den(for det meste isåfall). Etter en del søk på diverse forums o.l har jeg ikke funnet en direkte forklaring på hva det er eller hvor mye jobb det er å fikse. Folk spør hele tia hva lyden er, og jeg klarer ikke å forklare. Så kan noen av dere vennligst forklare hva som er galt? Lurer også på om motoren må tas ut for å fikse dette? Hvor mange timer tar det å fikse? Håper noen kan hjelpe meg å forstå hvertfall noe av det her :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Desember 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2011 høres ut som om at du har lekasje i manifold ja, må ikke ut med motor som jeg vet. men er bare skru av manifold dra den til sies sett inn ny pakning og skru den sammen igjen, om du må av med innsug evt andre deler vet jeg desverre ikke da jeg ikke er særlig kjent med opel :) Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagalien Skrevet Desember 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2011 er en fordel å dele med oss hvilken motor du har :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimGjertsen Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2011 Å herregud, ja jeg glemte å si at det er 2,5 literen. x25xe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2011 Da er det trangt, jeg ville aldrig begynt på det uten å ta ut motoren. Men kan jo hende det lekker imellom manifoil og katalysator, da er det mye enklere Manifoilene ser hvertfall slik ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimGjertsen Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2011 Ok, takk! Har noen av dere peiling på hvor mye noe sånt som det her ville kostet å få gjort på et verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Tror jeg hade hengt meg om jeg måtte begynne på å ta ned manifoldene på x25xe... men det skal iallefall gå. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 De manifoldene der bruker også å sprekke... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimGjertsen Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Hva er negativt med å la det være sånn a? Mer forbruk? Noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 du taper effekt, høyere bensinforbruk... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimGjertsen Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Balls. Det ække gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 når min hadde frieksos før lambda (dette var ekstremt mye) så klarte den 90kmt opp en undervannstunnell der bilen holdt 170 før :P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 viss du er heldig så er de sprukket på toppen da kan du la bilen så å svive lenge sånn at de blir godt å varmt dekke til ledninger og div med eks våte håndklær og sveise de :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Vist du trenger nye er mine til salgs. De er fra x30xe, kjøpte heller grenrør jeg. Men ville sjekket om det lekker mellom manifoil og katalysatorer først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Hvor enkelt det er å fikse spørs hvilken av de 2 manifoilene som lekker. Den på høyre side(sett fra førersetet) er lett å ta av. Men er det den venstre så sliter du. Da må du av med den toppen, eller ta ut hele motoren. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg