Gå til innhold

RF T1652S problemer

Ranger emnet


sindrea6

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt meg Rockford Fossgate T1652S høytalere, for å ha fremme i dørene.

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7020&katid=649&mid=m436&id=&vn=736 Av denne typen.

 

Har Audi A6, 99 mod sedan.

 

Har monter de inn. Diskanten sitter i toppen av døra og er koblet direkte på spiller. De nede går via filter og inn til forsterker, og deretter inn til CD spiller.

 

Jeg sliter med de høytalerne nedi døra, det er svært dårlig lyd. Prøvd å justert forsterker, CD spiller og alt mulig. Skrur jeg opp lyden blir det en stygg skjærende lyd.

 

What to do?

 

Har egen forsterker til mine subber, RF P3 på en P1000 forsterker. Det spiller vel ingen rolle?

Audi A6 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for det første så har du kjøpt katta i sekken, men deg om det...

For det andre så har du koblet helt feil, for både diskant og mellombass skal kobles via delefilteret. Bass der det står woofer, og diskant der det står tweeter. Siden du har koblet diskanten rett på spilleren, så er du heldig hvis disse fortsatt lever da du har kjørt bass, mellomtone og diskant inn på disse, og det tåler de lite av, hehe...

Kobler du alt RIKTIG, så skal du i det minste få ok lyd, men uten forsterker så vil du slite med å holde følge med subene dine uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller å ikkje ha høgtalere i bakdørene.

Har du lest deg opp på innstillingene på delefilteret? Du har iallefall muligheit for aktiv deling. Dette skal du ikkje ha, so det er sikkert ein jumper som skal tilkobles ein plass. Og so kan du justere volumet på diskanten. Er og kanskje forskjelliger valg på filterinnstillingene?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt høgtalerene du linka til i første innlegget, har du eigen inngang og utgang til diskanten på filteret. Det ser eg på eine bildet.

Du skal ikkje bruke 2 ledninger på inngangene fordi du ikkje bruker aktiv deling. Du har sikkert ein jumper som bestemmer dette.

Kva står det i bruksanvisningen?

Har du problemer so er bilder alltid greit

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår