parelius Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Du kan jo kjøpe en helt ny topp, den koster ca 6000,- Men da må du kjøpe ventiler og kam utenom :D Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Estrewes Joda jeg har snakka med han du gidde meg adressa til, og det er mulig jeg kjøper den, men den har sitti på en org GLT og dermed så er det vel kanskje ikke "saltkylda" ventiler som svenskene kaller det, og da kan man visst ikke bruke den på turbotopp i følge Poffs. Pga de tåler ikke varmen. Så det er jo litt dumt da :( Mvh Emil De ventilene har ingenting å si, før du begynner å havene opp i ca 300hk, 1,2+ ladetrykk. Er jo uansett bare å bytte de da, er snakk om 4 ventiler, de sitter kun på avgassiden. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by nissan s13 De ventilene har ingenting å si, før du begynner å havene opp i ca 300hk, 1,2+ ladetrykk. Er jo uansett bare å bytte de da, er snakk om 4 ventiler, de sitter kun på avgassiden. Hva sitter det på 531?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 hvilke motorer har de forskjellige toppene? har en b23e ('82 glt) liggende å slenge hvis noen skulle være interessert :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by parelius Hva sitter det på 531?? Kommer an på hvor toppen kommer fra. 230ET har saltavkjølte ventiler. 230FB/FX har ikke. Originally posted by Schlasken hvilke motorer har de forskjellige toppene? har en b23e ('82 glt) liggende å slenge hvis noen skulle være interessert :) Du har muligens en 405 topp der. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by nissan s13 Du har muligens en 405 topp der. Er det en måte og se det på ventilene? Vet ikke hvilken bil den kommer fra... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by parelius Er det en måte og se det på ventilene? Vet ikke hvilken bil den kommer fra... Litt usikker der, aldri tenkt over det egentlig. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by nissan s13 De ventilene har ingenting å si, før du begynner å havene opp i ca 300hk, 1,2+ ladetrykk. Er jo uansett bare å bytte de da, er snakk om 4 ventiler, de sitter kun på avgassiden. de har ingenting og si? god investering og ikke bruke natriumkjøla ventiler du! når en først er igang med 531/405 topp så setter du i nye ventiler samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 har jeg en grom 531 til salgs til RETT pris! 531 toppen har ikke dysehull eller uttak til den EGR dritten. ventiler : 40mm eksos og 46mm insug,rustfrie. nye bronse styringer. nye doble ventilfjærer. nye seter. ny porta,grom porting. ny plana. blir den solgt får du med en D-kam med på kjøpet,bra kam til hele registret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Poffs har jeg en grom 531 til salgs til RETT pris! 531 toppen har ikke dysehull eller uttak til den EGR dritten. ventiler : 40mm eksos og 46mm insug,rustfrie. nye bronse styringer. nye doble ventilfjærer. nye seter. ny porta,grom porting. ny plana. blir den solgt får du med en D-kam med på kjøpet,bra kam til hele registret. Du skulle gi meg en pris på den toppen sa du for en stund siden, men jeg hørte ikke noe fra deg :) Har kjøpt meg topp nå jeg, så du trenger ikke tenke på det. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Oj nå var det kommet mange svar. Nå er jeg litt forvirra her, er det nødvendig med natriumkjølte ventiler eller saltkjølte ventiler som dere kaller det eller er det ikke. Og hva er poenget med å bytte ventiler hvis de er i grei stand? Er intressert i toppen din Poffs, men jeg har ikke allt for mye å rutte med nå :(. send meg prisen på PM du så diskuterer vi der. Hva gjør man hvis man har mekanisk innsprut og ikke dysehull i toppen? Borrer hull i innsuget? Fungerer det? Takk for mye opplysning her. Mvh Emil Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Estrewes Oj nå var det kommet mange svar. Nå er jeg litt forvirra her, er det nødvendig med natriumkjølte ventiler eller saltkjølte ventiler som dere kaller det eller er det ikke. Og hva er poenget med å bytte ventiler hvis de er i grei stand? Er intressert i toppen din Poffs, men jeg har ikke allt for mye å rutte med nå :(. send meg prisen på PM du så diskuterer vi der. Hva gjør man hvis man har mekanisk innsprut og ikke dysehull i toppen? Borrer hull i innsuget? Fungerer det? Takk for mye opplysning her. Mvh Emil Kan jeg spørre hvor mye du vil legge i en topp?? sånn ca.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by parelius Du skulle gi meg en pris på den toppen sa du for en stund siden, men jeg hørte ikke noe fra deg :) Har kjøpt meg topp nå jeg, så du trenger ikke tenke på det. har glemt hele greiene....sorry! har hatt andre ting og tenke på serru,bra du fikk kjøpt deg topp da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Sender du meg en PM med pris eller Poffs. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Kan gi deg en smakebit av hva det koster..... :D B21/B23/B230 TURBO För samtliga specialtopplock gäller följande: * Upptagna kanaler - bearbetade förbränningsrum - planade - rätt kompförhållande. * Nya ventiler av bästa kvalitet - Datafrästa ventilsäten med MIRA - CENTRONIC. * Nya ventilstyrningar, ventilfjädrar, ventillås, ventilbrickor och ventiltätningar. * Blästrade och rengjorda kylkanaler. Vid behov planade packningsytor. Vid beställning - uppge cylindervolym. Leveranstid efter överenskommelse. TOPPLOCK STEG 1 turbo med ventiler in 44 ut 38. Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Urfrästa och slipade förbränningsrum. Kompressionsförhållande enligt önskemål. UTBYTES eller + nytt ämne 9800:- TOPPLOCK STEG 2 turbo med ventiler in 44 ut 40. Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Urfrästa och slipade förbränningsrum. Kompressionsförhållande enligt önskemål. UTBYTES eller + nytt ämne 12500:- Husk alle priser må tillegges 24%!!!!!!! Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.