Gå til innhold

Seter på w201


RasleRasle

Anbefalte innlegg

Ohoi!

 

Da har taåken lettet og jeg kan atter se stjerner igjen.

Har anskaffet meg en GAMMEL 190d automat til pendling.

kmstand på 233000, men siden den er født i 1988, så har den noen feil.

Litt lekk eksos, litt rust, ++

Dette skal sees til om noen dager.

Dette er ingen rånebil, jeg er for gammel til det, men den skal rulle 40.000km i året.

 

Det jeg lurer på er setene.

 

Når man slenger seg inn i bilen, er det som å lande på en kryssfinerplate som er trukket med 1cm skumgummi og trekk. Det er grusomt.

Og her skal man tilbringe maaaange timer.

Hadde en taximodda c-klasse før, og førersetet i den var PRIMA.

Pris er et issue, jeg gidder ikke spandere 30.000 i to nye forseter.

 

Jeg setter opp noen alternativer, hva tror dere er best?

- Skaffe etpar w202 seter og sette inn (er dette mulig? Gå det an å hacke til med noe jern for å tilpasse fester hvis de ikke passer?)

- Skaffe etpar brukte recaroseter og kjøpe nye overganger for at de skal passe

- Ta ut setene og prøve å 'fikse'. Har noen gjort dette før? Er det mulig å forbedre dem? I så fall hvordan?

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å legge til de sportline stolene Imloud2 snakker om her er altså Recaro Sportline stoler ;) og vil nok godt for de ;)

 

 

RasleRasle: å bytte stol bunnen på dine er en god del jobb har selv gjort det på mine men dog Skinnstoler, syns ikke det er værdt å kjøpe ny bunn til vanelige stoff seter. :)

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takker for svar.

Har nå ordnet eksos og litt småting og tenkt mye på setene.

Det er litt fristende å kjøpe etpar brukte recarostoler, kanskje også nye, de kan jo brukes i flere biler, bare med annen ramme. Det er virkelig deilig.

Er jo ikke så allfeldig dyrt med nye recaro heller. Var mye dyrere før mener jeg å huske? (10+ år siden)

Ikke aktuelt å slite seg ut med nye setebunner til fremsetene hvis i tillegg koster mer enn etpar brukte recarostoler.

Men må ta pressende ting først. Hvis den passerer EU kontroll kan jeg heller vurdere litt allrighte seter, da vet man at man har den en stund til forhåpentligvis:=) Trenger sårt rustbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår