alexan0204 Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Hei! Jeg har en Audi A4 B5 97' modell. Har fått en klakking bak ved venstre støtdemper. Høres ut som en foring som er ødelagt eller lignende. Kommer fra støtdempertårnet. Bilen er sigen, og ikke særlig fast heller. Det betyr vel kanskje at demperene er ødelagte? Hvor mye skulle det eventuelt koste for nye. Jobben er vel mulig å gjøre selv hvis man har utstyret til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Du må nok bare ha en ny tårnforing :) Skader selvfølgelig ikke å bytte dempere når du har det nede. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexan0204 Skrevet November 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Ok, har ikke vært så mye borti dette. Vil det si at hvis jeg bytter dempere vil tårnforingen "følge" med? Eller er dette noe som sitter over selve demperen? Har noen evt et bilde? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Vet faktisk ikke om du får det med, men mest sannsynlig så må du bestille separat. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Du kan kanskje jekke opp bilen og røske og bende litt litt i fjærbeina for å se/høre hvor det er slakk. Om det er festet nede, så må demperne byttes. Ellers kan det evt. være festet i toppen, men jeg tror mindre på det. Demperne er lette å bytte. trenger enkelt håndverktøy og en billig fjærklemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexan0204 Skrevet November 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Takk for svar, og et oversiktlig bilde. Jeg skal få jekka opp bilen på mandag og gjør som du sa Bwana, så får vi se. Kommer tilbake med rapport :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Ligger i feil forum del. Håper adm kan flytte til riktig forum for B5. -------------------------- Moderator: OK. Flyttet til Audi A4 / B5 Endret November 27, 2011 av Bwana Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexan0204 Skrevet November 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Beklager feilplassering. Så ikke dette da jeg postet. Som forventet var demperne ødelagt. Alt av gummi pakninger og foringer hang og slang rundt akslingen på demperen. Fjøra var også knukket nederst. Bilen er sigen og gjynger. Så kommer spørsmålet. Jeg må ha nye fjærer og dempere, men hvor får jeg kjøpt disse rimelig og hvilke skal jeg ha? Er dette en jobb jeg kan gjøre selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Om fjærene er knekt så må de byttes. Da bytter du også demperne. Det som "henger og slenger" er muligens bare støvkappa (23). Den bør du også bytte, samt gjennomslagsgummi (13). Som jeg skrev tidligere: Demperne er lette å bytte. trenger enkelt håndverktøy og en billig fjærklemme. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexan0204 Skrevet November 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Stemmer. Da bytter jeg hele greia når jeg først er igang. Har du en link til eventuelle deler. Sjekket på mekonomen.no. Men det var jo en haug av forskjellige typer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 hva med å kjøpe senkesett fra f.eks P&R har selv TA technix sette og veldig fornøyd med det, pris tatt i betraktning. Ikke for mykt og ikke for stivt er min menig. Funker fint til vanlig kjøring, men blir for mykt om du skal senke mye/helt ned. Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg