Gå til innhold

Svart bil. Litt matt noen steder.Hvilken og hvordan polering? :)

Ranger emnet


SStrand

Anbefalte innlegg

Kva slags flex maskin har du?

 

Eg bruker uber pads og scholl poleringsmidler og er fornøyd med dette.

 

Du får ein litt nøyare forklaring når du seier om du har roterende eller DA maskin.

 

Men er vanligt å ha litt produkt på paden, spre dette på lakken på lågaste trinn. (maks 50x50cm område)

So litt opp på hastigheit og køyre 4-5 ganger på det området og so tørke av resterende produkt til slutt.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags flex maskin har du?

 

Eg bruker uber pads og scholl poleringsmidler og er forn�yd med dette.

 

Du f�r ein litt n�yare forklaring n�r du seier om du har roterende eller DA maskin.

 

Men er vanligt � ha litt produkt p� paden, spre dette p� lakken p� l�gaste trinn. (maks 50x50cm omr�de)

So litt opp p� hastigheit og k�yre 4-5 ganger p� det omr�det og so t�rke av resterende produkt til slutt.

 

veit ikke. Den er osilerende hvertfall. :)

Har kun erfaring med autoglym

- Mercedes S210 e220 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker scholl og uber, so da anbefaller eg det.

 

Poleringsmidler. Scholl S17 og Scholl s30. Vil du bruke litt meir penger, kan du og kjøpe Scholl S03 gold. Lavest tall er grovest poleringsmiddel.

 

Poleringsputer. Uber grønn, oransje og gul. Størrelse 150mm. Er greit med 2 av kvar. Grønn er mildest og gul er grovest.

 

Ved testing på lakk, so begynner du med den mildeste kombinasjonen. (grønn uber og S30)

Tar ikkje det nok, so tar du eit hakk grovere. (grønn uber og S17)

Neste steg blir gul uber og S17.

Når du er ferdig med den kombinasjonen som fungerer, so kan du bruke grønn uber og S30 for å få lakken blankere. (viss du gidder)

 

På trange plasser kan du bruke ein håndpad sammen med poleringsmiddel.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår