HeadZone Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Noen som vet hvordan det er med trim til A4 2.4 V6?:-) I og med at den ikke har turbo. Noen form for chip? Siter Opel Vectra 2001 Modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 25, 2011 Rapporter Share Skrevet November 25, 2011 La den være orginal. Alt du gjør med denne motoren er stort sett bortkastede penger. Ville heller investert pengene i noe annet enn trimdeler til denne. Chip gir kanskje en 5-8 hk. Lite vits. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Sett på noen grovere eksosrør, så blir det i det minste mer lyd. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tubilkz Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Kan jo bytte ut katalysatoren med 3" rør, åpent luftfilter og sportseksos. Får noen flere hester da. Siter - 08 BMW E60 520D Full M5 kit fra fabrikk (Livia) - 04 Opel Speedster 2.2 Supercharger 850kg/230hk x 05 Ducati 999sx 2003 Audi A4 1.8TQ S-line Justicex 2006 Kawasaki ZX6R Ninjax 1991 Honda CBR 400 RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtf Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 (endret) Kan jo bytte ut katalysatoren med 3" rør, åpent luftfilter og sportseksos. Får noen flere hester da. sportseksos å åpent luftfilter er kun til pynt å ekstra lyd, ingenting annet. Endret November 30, 2011 av Quattro73 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Ikke helt sant :) Katalysator holder tilbake noen hester, f.eks på mondeo 2.0l så fikk du 8hk ekstra på svinghjulet ved å fjerne katalysator. (engelsk ford forum) Åpent filter å litt små endringer på innsug og topp så vil du hente litt hk, men personlig syns jeg at innsats filter er bedre å litt små modifikasjoner på rør :) f.eks hvis det er noen resonansbokser på luftrørene så fjern disse.. :) Bytte tennplugg hetter og ledninger med noen så har mindre motstand så får du litt bedre gnist.. osv. Men er som regel dyrt me "suge trim"... Besøk Veloxmotor eller send han en E-mail, han får alltid henta litt ekstra ut av motorer. Men det kommer til å koste! Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Noen som vet hvordan det er med trim til A4 2.4 V6?:-) I og med at den ikke har turbo. Noen form for chip? du kan jo se om du får tak i ein kvassere kam så får du vell 10-20 hest og så kan du jo få tak i sportfilter og 2,5" eller 3" eksos så får du vell ein 3-4 hest av de :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tubilkz Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 (endret) sportseksos å åpent luftfilter er kun til pynt å ekstra lyd, ingenting annet. Men du burde få 10% fler hester med åpent luftfilter og sportseksos, pluss eventuelt erstatting av katalysator med 3" rør (ca 5-10hk). Sikkert noen som kommer til å være uenige med dette, men er ikke så langt unna sannheten. Kommer ann på hvor pirkete man er. Endret November 30, 2011 av Quattro73 Sensurering! Siter - 08 BMW E60 520D Full M5 kit fra fabrikk (Livia) - 04 Opel Speedster 2.2 Supercharger 850kg/230hk x 05 Ducati 999sx 2003 Audi A4 1.8TQ S-line Justicex 2006 Kawasaki ZX6R Ninjax 1991 Honda CBR 400 RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) SENSURERTMen du burde få 10% fler hester med åpent luftfilter og sportseksos, pluss eventuelt erstatting av katalysator med 3" rør (ca 5-10hk). Sikkert noen som kommer til å være uenige med dette, men er ikke så langt unna sannheten. Kommer ann på hvor pirkete man er. Jeg har mine tvil. Er de delene du tar av helt i orden så vil det være omtrent helt likt. Man må endre programmet på motorstyring eller andre mekaniske deler for å få den effekten du mener. Altså 10% av 165 hk ved å bytte luftfilter og eksos. Vil da ha 165hk + 16.5hk = 181,5hk. Rent tøv, og isåfall kun markedsføring for de som selger slike deler. Endret November 30, 2011 av Quattro73 Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 du kan jo se om du får tak i ein kvassere kam så får du vell 10-20 hest og så kan du jo få tak i sportfilter og 2,5" eller 3" eksos så får du vell ein 3-4 hest av de :P Denne har ikke kun 1 kam. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeadZone Skrevet November 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Takk for alle svar. Ble ikke veldig mye klokere av dette, men virker som denne bilen er best å holde orginal? Stemmer det? Både når det gjelder hvor lett det er og pris. Hadde først tenkt på 1.8T men denne har visst mye problemer med olje og slikt. Men nå kjører jeg en vanlig 1.8 men vil ha en bil det er mulighet for å leke litt med altså lettvint trim og sånt:-) Siter Opel Vectra 2001 Modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 1.8T ville/skal jeg gå for senere... finner ikke billigere bil å trimme nesten :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Takk for alle svar. Ble ikke veldig mye klokere av dette, men virker som denne bilen er best å holde orginal? Stemmer det? Både når det gjelder hvor lett det er og pris. Hadde først tenkt på 1.8T men denne har visst mye problemer med olje og slikt. Men nå kjører jeg en vanlig 1.8 men vil ha en bil det er mulighet for å leke litt med altså lettvint trim og sånt:-) Kjøp gjerne en 1.8t. Helst med quattro. Men styr unna de som har gått på longlife service. Da kan bunnpanna være full av oljeslagg osv. Og da kan "sila" som suger inn olje til oljepumpa tette seg. Da mister en oljetrykket. Og slike kan ha gått på "lavt" oljetrykk lenge. Men 1.8t motoren er en veldig solid maskin. Brodern har en 2000 a4 1.8tq som har gått 256000km og av de 150000 km med Bsr chip. Fortsatt org turbo osv. Eneste som er byttet er vannpumpe og registersett/normale slitedeler. Så med normalt vedlikehold og en ålreit kjørestil så holder en slik lenge. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtf Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 (endret) Kjøp gjerne en 1.8t. Helst med quattro. Men styr unna de som har gått på longlife service. Da kan bunnpanna være full av oljeslagg osv. Og da kan "sila" som suger inn olje til oljepumpa tette seg. Da mister en oljetrykket. Og slike kan ha gått på "lavt" oljetrykk lenge. Men 1.8t motoren er en veldig solid maskin. Brodern har en 2000 a4 1.8tq som har gått 256000km og av de 150000 km med Bsr chip. Fortsatt org turbo osv. Eneste som er byttet er vannpumpe og registersett/normale slitedeler. Så med normalt vedlikehold og en ålreit kjørestil så holder en slik lenge. Enig. Et tips. Unngå åpent luftfilter og luftfilter med olje på seg. Dette ødelegger mer enn det gjør godt :) Ikke bytt til åpen dump heller. Det kommer lyd, men thats it. Bortkasta penger. Skal du gjøre noe med en 1.8T så kan du bytte turbo+chip, men ikke gjør så mye annet. Og reply til deg som mener du får 10% mer HK av luftfilter+sportseskos. BULLSHIT. Enkelt og greit. Endret November 29, 2011 av pr0tec Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TuningService Molde Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Ingenting er umulig. Spørs bare hvor mye du vil legge i bilen. ;) Men det er garantert artig! Siter 2010 Audi A4 2.0tdi Vossen CV1 og diverse planer. Chip til din bil? Ta kontakt for meget gode priser! 922 35 316 Mail: Molde@TuningService.no Web: http://www.TuningService.no TuningService Molde / Espen Listaul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.