Gå til innhold

Tom's Octavia RS (TDi DSG '12)

Ranger emnet


eritom

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da har jeg nytt 3 dager med min nye firmabil!

 

Dette er en '12 modell (utstyrsmessig...), reg'et 14/11 (på samme dag som datteren min har bursdag og den andre RS'en i familien er reg'et damndamn)

 

Bilen er sølvfarget grunnet firmabilregler... Den skal senere dekoreres med firmalogo etc også...

 

Valgte med helskinn og må si at komboen helsort inni, kun brutt av børstet aluminiumslister er svært god!

 

Bilen er pr dags dato gått ca 310km... Har iløpet av disse tre dagene fått vasket bilen utvendig, montert 40mm H&R fjærer og montert åpent luftfilter :D

 

Bilen er svært deilig, selvom jeg savner fargen og mye utstyr som jeg har på L&K'en jeg nå må selge... Bla. el. justering av seter m/memory funskjon.... (Dersom man har flere nøkler til bilen, så har hver nøkkel ett minne i setet/sidespeilene. dvs at setet/sidespeilene justeres automatisk etter den nøkkelen som benyttes til å låse opp bilen...) RS'en har heller ikke kurvelys (!?!?!?), noe jeg finner merkelig... Ikke parklys heller!?!?!?

 

Men bilen går greit... Skal nok inn til TSRacing og få justert den etter at bilen har fått noen få km til på telleren ;-)

 

Andre planer er FK coilovers (Har god erfaring med Königsport fra de to andre Octavia'ene i familien!) og montere Zito WP111 8,5x19 ET40 m/225/35 Nokian gummi i foreløpig usikker farge til sommeren. Må også få sotet ruter, da org sunset tonede ruter er latterlig lite mørke... Mulig det blir folie på rails og speilhus også (Kanskje grill også...), da jeg ser for meg å bryte det sølvfargede med mørke detaljer... (Kanskje felgene blir koksgrå også...)

 

Blir også en oppgradering av anlegget med en 12" el. 15" i reservehjulsbrønnen... Org soundsystem spiller greit, men jeg savner volum og trykk i bunnen! Dynabel er kontaktet for å bistå med tips og triks...

 

Bilder:

 

PB170996.jpg

 

PB171000.jpg

 

PB170999.jpg

 

PB170998.jpg

 

PB170997.jpg

 

Innspill eller kommentarer?

 

Skal ta mer bilder etterhvert, men det er rettogslett for kaldt ute... hehe

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lurer på å begynne oppgradering av anlegget nå, da jeg slettes ikke er noe imponert over "Premium Sound system"et til Skoda...

 

Dynabel.no står fopr alt sammen da jeg ønsker P'n'P med hovedenheten...

 

Mosconi Gladen One 120.4 forsterker

Mosconi FARK kabelsett (4kanals/5m)

Digital Designs DD1510 sub i kasse i reservehjuls-brønnen

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Rundet 7000km nå på mindre enn 2mnd og er strålende fornøyd sålangt! Synes bare bilen er vel kald... Kjørte hjem fra Tynset her før jul og da var det 22,5 minus mye av veien og bilen kom ikke over 65grader!!! Klagde til Møller da min 1.6TDi ikke var slik, og fikk beskjed om at motoren er for effektiv og produserer rettogslett ikke nok varme... jaja...

 

Bytta frontrute pga steinsprut også... Ellers lite å oppdatere om...

 

Gleder meg til sommersesongen... Her ett bilde fra fjoråret med forrige bil:

 

10052011199.jpg

 

Blir vel reklame på denne snart også...

 

Også må jeg finne ut hvor jeg kan kjøpe FK framdempere til Königsport settet mitt med 55mm fjærbein istedetfor 50mm...

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundet 7000km nå på mindre enn 2mnd og er strålende fornøyd sålangt! Synes bare bilen er vel kald... Kjørte hjem fra Tynset her før jul og da var det 22,5 minus mye av veien og bilen kom ikke over 65grader!!! Klagde til Møller da min 1.6TDi ikke var slik, og fikk beskjed om at motoren er for effektiv og produserer rettogslett ikke nok varme... jaja...

 

Å rulle avgårde i 80 km/t på landevei er ingen match for en diesel-RS. Den må nok ha litt pes for å produsere varme, spesielt når det er SÅ kaldt. Det må nok litt gammeldags tildekking til, enten foran radiatoren eller grillen. Har sett helt tette griller hos Superskoda, vet ikke helt hvor effektive de er, men kan jo være en løsning?

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår