dj-vega Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Hei. Hadde fattern sin w202 97 modell stasjonsvogn inne på eu kontroll. Fikk blant annet en feil på opphengkula eller bærekula bak. Denne har blitt bestilt ny og jeg lurer på hvordan denne skal demonteres. Denne må vell presses ut med hydraulisk presse? Ergo, alt rundt må demonteres? Dette er vertfall min tankegang. Derfor har bærearmer og stag blitt demontert. Nå gjenstår det wiren til håndbrekket. (Denne er vell den umbraco skruen som løsnes?). Men så regner jeg med at jeg kommer til mitt stopp punkt. Drivakselen på vell av. eller at selve den som alt er festet på som drivakselen går igjennom. I midten av dette ligger vell hjullageret? isåfall. hvordan skal dette demonteres på en forsvarlig måte? slik at alt kan skrues sammen igjen? Denne kule som vises på dette forumet; http://www.mybenz.org/zoopp/html/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=7484&forum=21 Kalles også rear knuckle. Hvordan skal denne demonteres "proff"veien? Er det slik at alt må av ink hjullager eller finnes det andre måter? Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsPils Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 (endret) Hei, C180 W202 1998 Jeg fikk på EU kontroll at "defekt bærekuler begge sider bak(nedre, ytre knirkeforinger)" må skiftes. Er det disse? Endret Desember 1, 2011 av NilsPils Siter L608 1973 - C180 1998 - C200 CDI 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Hei. ja dette er disse foringene. det er 2 måter å bytte dem på. på bilen med egnet spesialverktøy, eller som det nevnes, skru av hele spindelen. løsne mutter stikkaksel (hjulet må stå på bakken) av med br kalipper av med skive. av med brekksko mm. skru løs brekkwire på baksiden av med alle stag. press ut/inn foring. montere :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsPils Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Ok, takk Siter L608 1973 - C180 1998 - C200 CDI 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotten Skrevet Desember 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 enklese er å kjøpe spessialverktøy, er usikker på hva dette koster, men er et veldig enkelt verktøy, ikke noe avansert eller noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg