Calib'R Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Hvem kan importere bil for meg fra USA? Har noen linker til forskjellige bruktbil-søkemotorer i USA? Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Ebay nettauksjon vet jeg endel har handlet veteranbiler på. Pass på! Dette er et minefelt av dimensjoner! Ikke bare kan du bli lurt men bilen skal også fraktes og godkjennes. Har du sjekket om du får tak i rett bil her i landet eller Sverige? Prisnivået er ikke forskjellig. Ofte koster bra restaurerte biler av populære modeller MER i USA enn i Norge. Firmaer som gjør det for deg er bl.a Phoenix US-cars. Finnes sikkert flere også, men dettte er det jeg husker i farten Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Skal ikke ha veteran da. Skal egentlig sjekke litt priser, for å se om jeg kan spare på å importere. Den bilen jeg kunne tenkt meg, finnes det ganske få av i Norge. I hvertfall til salgs. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Huff... sjekk importprisen på en Mustang Mach 1 :/ Fine biler det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by Calib'R Skal ikke ha veteran da. Skal egentlig sjekke litt priser, for å se om jeg kan spare på å importere. Den bilen jeg kunne tenkt meg, finnes det ganske få av i Norge. I hvertfall til salgs. USA har helt andre tester på lys, lyd, krasj osv enn Europa. På grunn av dette har norske myndigheter ikke godtatt amerikansk typegodkjenning på nyere bruktbiler (altså bruktbiler som ikke er veteran) Dette har gjort bilene nærmest umulig å få godkjent i Norge. Biltilsynet har vist til EU direktiver som krever europeisk godkjenning. (Tiltross for dette har identiske biler blitt registrert uten problemer i EU-landet Sverige, men det er en annen historie!) ACCN (American Car Club of Norway) har jobbet med dette opp mot norske myndigheter i flere år, da de amerikanske testene ikke er dårligere enn de europeiske, bare annerledes. Er ikke sikker på hvordan den saken står pr idag. Ring ACCN og spør før du importerer nyere bruktbil fra USA. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 hot rod ser ut som du har litt peiling på dette. Hva med "delebil" vil det komme noe form for problemer da å få godkjent biler som er opprinelig norske men har en masse amerikanske deler? Snakker om nyere bil. har du et pris eksempel på frakt? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Prismessig blir det jo kun moms utregnet av bilens pris+frakt+forsikring under frakt som kommer i tillegg til kjøpesummen på en delebil. Når du sier "masse deler fra en amerikansk bil" kommer det helt an på. Det finnes regler for å godkjenne en ombygd bil som går på at du ikke får bytte ut mer enn 50% av karosseri/understell uten at en oppbyggingsavgift påløper og bilen må omregistreres og tilfredsstille nybilkrav på omregistrerings tidspunktet. Dette er et jævla villniss av regler og tolkninger som hver enkel Trafikkstasjon har avgjørelsesmyndighet i. Men jeg vil jo tro at f.eks å bytte front/bakparti (blekk, grill, støtfanger osv) på en bil ikke er noe problem. Hvilken trafikkstasjon sokner du til? Noen har mere peil enn andre. Har din Trafikkstasjon peiling på slikt ville jeg tatt kontakt og spurt konkret om de ville godkjent planene. Husk at amerikanske lys kan skape problemer. Mangler noe E-merkinger ol. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg