Gå til innhold

Spørsmål om toppakning på 1,8 liter'n.


B2000

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på en liten ting.. Har aldri skrudd noe særlig på 1,8 L av Mercedes gammel type.

Lurer på om det er mye mer jobb med å bytte toppakning på disse motorne enn det er til vanlig?

Tenker på det er jo reg, kjede på disse men noen som veit åssen det skal gjøres??

Mercedes-Benz: W210 STV. 2.0 1997

Mercedes-Benz: 190E 1.8 1991

Mercedes-Benz: 190E 2.0 1984 [x]

Ford: Sierra 2.0 OHC 1987 [x]

Mazda: B2000 2.0 Singel Cab 1987 [x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben i seg selv er veldig lett, bare tids krevende, på kjede sitter det et lite strammehjul, det må du løsne, om jeg ikke husker helt feil er det bare av med slangene til coil, toppen av forgasseren, et par bensinslanger; til forgasser, retur slange ect. ellers er det noe elektrisk; feks. jord til batteriet (sitter vell på siden av toppen) vanligvis i karosseri eller i kassa, men hørte noe om den satt på toppen ;S å ellers alt som det er å finne av kabler, så du kan ta av toppen.

VIKTIG:::: akkurat samme toppakning som originalt, tykkelse på den gamle står oppgitt i en "hull-kode" på pakkningen. ellers bare å gjøre godt rent, stramme i riktig rekkefølge.

også med registeret, marker hvor stemplene står i forhold til ventilene så du slipper motorhavari;D

God fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

det du gjør lurt i er å stripse fast kjedet i hjulet på kammen, da er du sikker på at kjedet ikke flytter seg, samt at hjulet kan bare stå på en måte på kammen.

 

Men som det blir sakt her:

 

- av med ledninger, slanger og vakumslanger, merk det hvordan det sitter, eller merk det når du tar det av.

- av med innsug (lønner seg å skru det helt av).

- av med eksosen (kun de boltene til toppen)

- av med termostathuset.

- få ut pinnene som gjør at kjedestyringene er på plass (mener de kan shimses og skrus ut med 6mm bolt).

- av med toppdeksel, deretter toppen, husk alle boltene, er fler enn du tror :)

 

Lykke til, og bare spør om det er noe mer :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår