bluebob Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Hei! Jeg har en 744 gl -85, hvor jeg har fått litt trøbbel med viskerne. 1 - Når jeg skal spyle ruta, så begynner ikke viskerne å passe automatisk, så jeg må dra hendelen ned manuelt. 2 - Intervallen virker ikke. Dvs når jeg vipper hendelen opp fra 0(av). Fryktelig irriterende å måtte ha viskerne på konstant eller sitte å smådytte hendelen ned støtt og stadig hvis det bare smådusker litt. 3. Lykteviskerne virker heller ikke, men det er vel relatert til punkt 1? De skal jo starte når man spyler ruta og lyktene. Hendelen er forresten bare av den enkleste sorten uten intervall justering og uten baklukevisker/spyler (har jo sedan) :P Vedrørende punkt 2: når hendelen dyttes opp kan jeg høre et lite tikk/klikk fra et eller annet relé bak/under askebegeret. Betyr det at relé'e er i orden og at feilen er en annen plass? Har forresten byttet hendelen på rattstammen, uten resultater:( Setter stor pris på alle svar og tips! Vil gjerne få fikset dette :) MVH Øyvind Buer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Jeg til tro det er motoren som er defekt selv om det høres veldig ut som defekt bryter men du har jo skiftet den. Sånne feil er ofte litt vanskelig og finne ut av. Har du mulighet til å prøve med en annen motor? Siden du også høres lyd fra releet så høres det ut som stømmen er i orden. Angående lykteviskerene dine så pleier jo det og være ganske standard gammel volvo at de ikke virker. Bare å finne fram prøvelampa og se om det er noe strøm innpå kontakta på lykteviskermotorene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluebob Skrevet November 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Nå har jeg akuratt prøvd en annen motor og det hjalp ikke :/ Har ørten relé'er under/bak askebegeret men jeg har ikke snøøøøring på hvilket som er til viskerne. Er en del tomme plasser til relé der men jeg har ikke fjernet noe derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluebob Skrevet November 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Stikker på hoggern å finner en drøss med relé'er som jeg kan skifte. Må jo være en av de. Gir tilbakemelding i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluebob Skrevet November 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 Da ha jeg bytta relé og vips så virket viskerne på intervall og spyling:) men lykteviskerne funker ikke -.- hva kan være feil der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 Det er bra :D Jeg ville målt om det kommer noe strøm fram til viskermotorene som sitter på begge lyktene, om det gjør det så har du nok defekte motorer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluebob Skrevet November 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 (endret) Det var defekte motorer som var problemet. Byttet til 940 motorer, som er 98% like og vesentlig mye nyere enn 85 modellene mine, hehe. Så nå virker det :) la opp nye slanger og spylerdyser til lyktene. men nå sliter jeg med at spylervesketrykket er for lavt på frontruta -.- Er det ikke det ene så er det andre :P men det er fort gjort å ordne(så sant jeg finner plass til en da). kobler bare til en tank til, med egen motor :) Noe artig som også begynte å virke som jeg ikke visste var slik er når jeg skal spyle ruta.. trykker kjapt på spyling, og slipper. så spyler den en passelig mengde selv og visker det bort :) så jeg trenger ikke holde inne spylern sånn som jeg måtte før. Er dette vanlig på denne bilen? Byttet riktig nok relé med en volvo 740 SE sendan, om det er relevant? Endret November 14, 2011 av bluebob Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluebob Skrevet November 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2011 En tank til med to pumper på er montert og en motor til hver dyse på panseret så den orginale tanken går til lyktene :) funker veldig bra, trykk nok så det holder! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg