mtb2003 Skrevet November 8, 2011 Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 Jeg har blitt tipset til å høre med dere på forumet her. Jeg har en B230F motor som bare helt plutselig finner det for godt å hoste ved gasspådrag. Eksempelvis i dag så stod jeg i et lyskryss og skulle ta løs, så bare hoster bilen veldig, til den dør. Rører jeg gasspedalen veeeeldig forsiktig, så går det akkurat at jeg får opp litt fart. Jeg har fått diverse ting jeg sku ha sjekket, men ingenting har sett til å virke: 1. Bensinpumpa? 2. Bensinfilter? 3. Fukt i elektriske komponenter i motorrom, samt hjernen (som sitter under A-stolpen) 4. Fukt i fordelerlokk 5. Lese feilkoder; får opp 3-2-1 = Kaldstart signal mangler, men har det noen sammenheng? Hjelp, dette er meget plagsomt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyro_smurf Skrevet November 17, 2011 Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Hei Sjekk temp sensor til hjernen og eller ledningen til denne. Jeg gjetter på et brudd her. Det kan passe med symptomene du beskriver sammen med feil koden. Espen Siter Pyro_smurf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Hvor finner jeg denne sensoren? I og med at det kan være et brudd, er det en ledning som er under belastning av noen slag, bevegelige deler eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyro_smurf Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Den sitter i toppen under innsuget. Den har nr 84 på tegningen som er i linken. http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/740-89-7.shtml Espen Siter Pyro_smurf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 kan være flere ting her, tps sensor, tomgangsreg, lmm, tja...min var likens...skiftet alt dette pluss impulsgiver, tenningsmodul og lambdasensor, da ble alt bra, hehe... :-p Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 Har fått vite at det kan også være coiln, bensinpumpa og/eller ei pakning som visstnok sitter bak fordelerlokket. Noe som høres rett ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Desember 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 kjenner ikke til noe pakning bak fordelerlokket men... Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg