@lpher Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID Elementær lesning :D En ting er det ingen her som har nevnt....JORDE alle komponenter på SAMME plass! :D Prøv med andre ord å legg opp en NY jordingskabel (klipp av den gamle) fra spilleren bakover til forsterkeren...slik at ihvertfall spiller og forsterker er jordet på samma plass...og man trenger ikke nødvendigvis å jorde på batteriet ;) Finn heller ett godt punkt så nære forsterkeren som mulig...OG så nære bilens bærende konstruksjon som mulig! Viktig! ;) Når det gjelder hissig pop-on/pop-off noise + at man hører cd-mekanismen...så er det 99% sikkert at linjeutgangen på spillern er på vei til det evige lydbibliotek! Dessverre...og dette skyldes igjen i 99% av tilfellene ALT for dårlig jording på forsterkeren. @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 kan ta noen bilder av anlegget mitt , så kan ekspertene diskutere om det er bra nok jorda +++ jeg har jævlig crappy phono kabler¨da det koster no så inn i svarte helvete vis man skal ha dyre kabler... Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Koster mere å kjøpe kabler gang på gang og sitte å irritere seg over popping og skurring. Angrer ikke et sekund på at jeg brukte endel på kabler først som sist. Jeg mener det er liten vits i å tørke seg halveis bak. Blir bare mere ball og styr av det :P :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 godt å se vi har noen med kunnskap innen faget her @lpher:) fant ut av ulydene i min nå.,rca utgangene på spilleren som er føkka;P jord kabelen er brent av inne spilleren. dette skyldes nok den kakken som hadde bilen før hadde jorda vanvittig dårlig,så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by turbokano godt å se vi har noen med kunnskap innen faget her @lpher:) fant ut av ulydene i min nå.,rca utgangene på spilleren som er føkka;P jord kabelen er brent av inne spilleren. dette skyldes nok den kakken som hadde bilen før hadde jorda vanvittig dårlig,så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:) Bra at det ordna seg! :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by @lpher Bra at det ordna seg! :) @lpher Skal du bygge om igjen ?? Skal vel ha inn XC serien da tenker jeg og de nye basserne ?? Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Rockford Seat Skal du bygge om igjen ?? Skal vel ha inn XC serien da tenker jeg og de nye basserne ?? Tja...har ikke helt bestemt meg egentlig :) Men regner med det blir Type RF frontsett ihvertfall :D @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by turbokano ...så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:) Skal man jorde signalkablene også, dette var faktisk nytt for meg, eller var det bare en formulering som jeg ikke forstod ? Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Tommeliten Skal man jorde signalkablene også, dette var faktisk nytt for meg, eller var det bare en formulering som jeg ikke forstod ? Skal ikke være nødvendig det nei....men i visse tilfeller der spilleren/linjeutgangene har 'fått en støyt' så kan det hjelpe :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by turbokano godt å se vi har noen med kunnskap innen faget her @lpher:) fant ut av ulydene i min nå.,rca utgangene på spilleren som er føkka;P jord kabelen er brent av inne spilleren. dette skyldes nok den kakken som hadde bilen før hadde jorda vanvittig dårlig,så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:) mener du med detta at du jorda remote kablen ?? tror ikke jeg er helt med på denna :D :P Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by jalla Koster mere å kjøpe kabler gang på gang og sitte å irritere seg over popping og skurring. Angrer ikke et sekund på at jeg brukte endel på kabler først som sist. Jeg mener det er liten vits i å tørke seg halveis bak. Blir bare mere ball og styr av det :P :D skal no ha noen nye kabler , når jeg har cash :p hehe Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Jeg har lav ladespenning og "poff" i basselementet hvis jeg starter bilen når anlegget spiller. Poffet er såpass at jeg pleier å skru av anlegget før motorsstart. I dag klemte jeg på en gullforgylt ringsko og en jordingsterminal på en Stinger ~25mm2 kabel, og trakk denne fra minuspol til gods. Pusset jordingspunktet ned til metallet, og festet alt godt. Klemmespenningen på batteriet steg 0,1V og det sier ikke lenger "poff" i anlegget når jeg starter bilen når jeg spiller. Så fort jeg får kabelsko legger jeg en Stinger kabel fra gods til motorblokk også. For der var det og gamle, små stygge ledninger med oksiderte kabelsko :) Eneste problemet er hva skal jeg gjøre med jordingspunktene som jeg pusser ned til metallet? Det vil jo ruste fælt! :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by Reinert A mener du med detta at du jorda remote kablen ?? tror ikke jeg er helt med på denna :D :P Mvh Reinert Andersen ikke gjør detta , da lukter det svidd :P Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by Reinert A skal no ha noen nye kabler , når jeg har cash :p hehe Mvh Reinert Andersen Hva trenger du av kabler da ?? Send meg en PM... jeg har diverse Monster phono kabler til salgs rimelig Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 4 y ledd tror jeg det heter og 3 vanlige phono kabler som skal fra y ledd og inn i forsterker.. tror det ska holde :D Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg