Einar Skrevet November 6, 2011 Rapporter Share Skrevet November 6, 2011 Kommer her med litt bilder og info om min nyanskaffelse, en 1984 2.3 Stasjonsvogn. Har jo kjørt MB noen år nå, og suget etter Granada har jo ikke blitt mindre. Når jeg var akutt i beit etter bil, og det lå en `84 2.3 L Turnier ute til 10 lapper, som skulle være veldig fin for rust, men hadde noen skjønnhetsfeil og en skade VF, med skilt, alt ok, da var det ikke lett å stoppe meg. Ringte på bilen, og joda, bilen hadde hatt samme eier i Kirkenes siden 1986, var godt vedlikeholdt, og hadde blitt kjørt sørover av eierens sønn i april, og etter ett uhell hadde den stått i garasje siden. Reiste å kikka på bilen, og fant ut at dette var det ikke vits å prute på, og jeg kjørte bilen hjemover. Nå har jeg kjørt bilen noen dager, fyllt bensin, skiftet plugger(sto Beru der) og fiksa 2 vakuumslanger. Tenkte jeg skulle vaske den litt før jeg tok bilder, men neida, der gikk vannkrana i stykker, så det får vi ta senere. Skaden Bulk i bakluka Instruksjonsbok, tilbehørskatalog, vognkort, livstidsgaranti og en liten bunke med kvitteringer bakerst Livstidsgaranti Beklageligvis er ikke bilen vasket, så den ser ikke ut, men jeg hadde så lyst til å dele litt med dere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardvh Skrevet November 11, 2011 Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 Såg fin ut herren, planer om å gjør da? : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 få lakka opp ett panser og en hellagrill jeg har liggende, samt en skjerm jeg ikke har henta enda, i bilens farge, montere, ta vare på og holde orginal. Hadde en liten service på forgasseren i går kveld, demonterte, rensa og justerte opp både synkronisering av spjeld, blanding etc. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etern1ty Skrevet Desember 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 fin denna, heldig med den girkassa, er ikke mange igjen av dem ;) lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Godt jeg har en ekstremt bra en i delebilen også da :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet Mars 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2012 Hvilken gearkasse er det som står i? Prøver og finne 5-trinnskasse til min granada (samme motor), men jeg sliter med og få konkrete svar på hvilke gearkasser som passer.. Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2012 Det er type9/N dette, men alle 5-trinns fra 2.3 eller 2.8 skal passe, 2.0 har feil lengde på inngående aksel, ellers er det helt samme kasse som 2.3 forruten clutchuset. 2.8 er litt solidere men bør passer rett på. Skal være overkommelig å montere MT75 fra 2.4/2.9 også, men de har tjukkere svinghjul så enten må dette følge med eller bygge om kula til gaffelen. Mellomaksel tror jeg også må bygges om. Biler som kan ha rett girkasse er V6 opp til 87 ca(er det ikke da MT75 kom?), Scorpio har elektrisk speedometer og ikke wire. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet Mars 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2012 tusen takk for utmerket svar :) Det begynner jo desverre og bli smått med disse kassene rundt omkring. Men får vel bare lete ;) Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2012 Ikke ofte man ser disse på veien lenger, spesielt ikke i stasjonsvogn. Artig :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg