lervik90 Skrevet September 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2012 Skal prøve å fikse en del i dag og i morgen :) Takk for svar Renax! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2012 (endret) - Ulyd i servo - Slakk i foringer på bærearm (Fikset) - For lang vandring på parkbrems (Fikset) - Farlig rust i gulvet foran - Nærlys feil innstilling - Rust på bremseslange begge foran og midtre - Lastavhengig ventil sitter fast (Fikset) -Servoen lager en slags ujevn hylelyd og det høres ut som reima glipper litt av og til. Jeg så litt på det i dag, men skjønte ikke hva det kunne være. Reima var passe stram. -Parkbremsen skudde jeg bare av skruene på wirene som går til håndbrekket og skled innpå noen muttre for å få strammet den. Det funka, men hørtes ut som bremsene bak tok mye borti nå... -Rusten i gulvet/rammen så ut til å være litt tidkrevende å fikse. Letteste er vel bare å slipe vekk tectylen og sveise på en ny plate? Eller hva med å bare sparkle oppå? :P -Nærlys har jeg ikke så god peiling på hvordan man stiller skikkelig inn. -Bremseslangene hadde jeg ikke tid til å begynne på i dag.. Dessuten er jeg litt usikker på hvilke det er snakk om? På lappen står det Fremre og midtre - begge sider foran, om jeg ikke husker feil. Er det de som går ut av bremsekraftforsterkeren og videre til frambremsene? Midtre? er det til de bak? -Lastavhengig ventil fikk jeg løsna lett. Hvis noen e interessert i å hjelpe til fysisk, så bare si ifra :P Endret September 15, 2012 av lervik90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet September 15, 2012 Rapporter Share Skrevet September 15, 2012 For å stille lysene sånn nogenlunde så still bilen mot en vegg og skru på justeringsskruene (3 stk rundt hver lykt, med en liten hvit plastkappe) til lysene ser ut til å ha rett høyde/vinkel. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Jeg får prøve å se om jeg får til noe der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Er snart ferdig med å montere på bremserørene. Tok bilder av den farlige rusten de klager på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 æsjda, godt du tar vare på denna her, jeg hadde skrota chassi og stappa G60 i et godt karosseri heller:P Men du er da snart imål, så er bare å finne fram sveiseapparatet igen... Du skulle da egentlig starta under her, for her er det ikke så viktig hvordan det ser ut... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 off.. har vurdert det mange ganger.. stappa motoren i en annen bil, men har ikke blitt siden jeg ikke har skikkelig sted å skru.. Nå er jeg nesten ferdig med bremserørene og etterpå begynner jeg på rusten under her:).... kjenner pågangsmotet begynner å svikte meg :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Nå har du gjort så mye at det er forseint å snu, bare å gjøre den klar og EU godkjent nå så du kan kjøre og kose deg med den, så får du fort mere motivasjon til litt småfiks innimellom..... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 stemme det :) men jeg mangler noe til bremserørene.. Disse her... De skruestopperne som går fra bremseslange til bremserør.. 2stk.. Du har ikke noen du Renax? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Har ikke det nei, det ble kappet istedenfor skudd ut fra passaten, men alle gamle vw har slike, så bare å stikke på knoksen med en 11mm... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 prøvde å skru av ratlooken min, men de satt så sykt godt fast at jeg ikke fikk de av :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 Ble endelig ferdig med bremserørene i dag. Stjal de der bremserørskruestopperene fra den andre bilen min. Sagte av skruen som holde de på plass til slutt.. Hater rust... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Fikk sveisa på den ene siden i dag. Det som tar lengst tid er å få vekk all tectylen og resten av driiten.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 ser litt jalla ut :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet September 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Fikk sveist på andre siden i dag! Det er fremgang og jeg liker det :) Nå er det bare å lufte bremsene og stille nærlysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg