2rhelge Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Hei! Audi A4 1.8TQ 2003 Fikk forleden ABS-lys pluss at speedometeret døde. Testa det litt ut litt og det stemte ganske så bra, dekkene låste seg ved brems. Det som var litt merkelig med dette var at når jeg slo av motoren for å så slå den på igjen, var lyset borte, ABS blokkerte som de skulle og speedometeret kviknet til livet igjen. Nå lurer jeg på hva som er galdt... og det hadde vært flott om noen hadde visst noe. -Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Ikke godt å si, enda verre å lete etter en feil som ikke er der lenger. Lettere å finne feil når den er tilstede ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rhelge Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Nei det samme sier jeg... Skal av med hjul å slikt når jeg får tid for å sjekke sensorer til ABS. Er det noe forbindelse mellom ABS-sensor og speedometersensor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Har ikke tegninger på B6 så kan ikke svare sikkert. Indirekte er det muligens forbindelse via ESP/traction control. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Har du ettermontert xenon? Jeg ettermonterte (55w) xenon i fjernlys og ca hver 3 gang jeg skrudde de på skjedde det samme med meg. Jeg googlet litt og fant ut at det er en "spenningspuls" (eller noe sånt) som slår ut ABS-styre-enheten. Jeg prøvde alt fra å pakke inn ballasten i sølvfolie og bobleplast og å flytte den så langt vekk fra ABS-modulen som mulig, og det hjalp til en hvis grad, men ble aldri helt kvitt problemet. Jeg endte opp med å gå tilbake til halogenpærer i fjernlysene. :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rhelge Skrevet November 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Ja det har jeg. Og det kan faktisk være tilfellet her, for problemet oppstod rett etter jeg hadde satt inn en ny ballast (forrige ryk) Skal sjekke det opp når jeg kommer tilbake til bilen :) Takk, takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg