Gå til innhold

Hvordan ta av støtfanger foran og bak på 2001 Mercedes E200CDI W210


Team Einarsen

Anbefalte innlegg

Hei,jeg lurer på om noen har en grei og enkel framgangsmåte til dette da jeg skal bytte forskjermer(LES RUST) på begge sider på min fars bil,samt ordne noe rust bake rett oppfor bakfanger under baklykt på førerside...Alle gode tips og steg for steg lister mottas med takk

If assholes could fly this place would be and airport!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, begynner å bli noen år siden jeg har skrudd w210 men skal prøve å forklare ;)

 

jekk opp bilen og fjern hjula før du begynner får å kommer lettere til ;)

 

Foran:

 

1. fjern innerskjerm hjulbue, eller bare i forkant (3) 8mm bolter

 

2. i heilt bakerst på tuppen av fangeren sitter et slide klips trekk dette mot deg slik at forskjermen løsner fra fangeren.

 

3. se inn så ser du en 10mm skrue, løsne den.

 

4. åpne panseret så fjerner du det viftedekselet foran radiator, sitter i sånn plastklips.

 

5. da kan du se begge 13mm skruene i bakkant av fanger der du har fjernet viftedekselet, løsne disse, prøv å ikke mist de ned kan være noe dritt å få opp etter som jeg husker ;)

 

6. så løsner du til slutt de 2 skruene som sitter i lykta på H/V side.

 

du må nok justere fangeren etter montering ;)

 

Bak:

 

1. åpne koffertlokk, fjerne plastikk dekselet ved låsen, bruk et lite flat skrujern og dra opp klipsene, fjern teppe i sidene.

 

2. tror det sitter noe skuer på utsia under innerskjerm bak, husker rett å slett ikke heilt åsen den sitter fast bak.

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår