ludvigsen08 Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 fant reim på mekonomen. s for servoreim g for generator reim. men stod ikke noen dimmensjon på dem. bare for reg nr er disse noen herk å montere selv? har fått meg en bok på bilen. men hvordan kan jeg sjekke hvor stram den er. boken er engelsk :P har ikke noe måleinstrument i garasjen. komm nett fra verksted etter å byttet endeledd så vil helst ikke tilbake før eu godkjenning som MÅ være innen denne mnd :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 For å skifte servoreim må du bla under bilen da ene bolten som må løsnes på servopumpa sitter delvis under eksosmanifolden. En bolt på reimhjulsiden,en på baksiden og en på toppen av servopumpa. Er et firkantspor i fremkant av servopumpa for å sette inn verktøy for å flytte hele pumpa for å stramme reima,dette er ofte veldig klønete å kommer til. Jeg synes det er greiere å bruke en STOR trekker ev lite spett og sette mellom pumpa og motorblokka,skyve pumpa og stramme ene bolten mens pumpa holdes i strammet posisjon. NB! Ved bruk av trekker/spett som beskrevet,vær veldig forsiktig så du ikke setter den mot registerdekselet! Vedr dynamoreim så må du løsne mutter på "glidebrakett" og bolten under dynamo. Reim slakkes/strammes med bolt som peker skrått oppover mot bilens front,over dynamoen. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet November 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Takker :) har nå bestilt reimer fra mekonomen, kunne kjøpt her lokalt men jeg vet ikke dimmensjon på dem :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg