Gå til innhold

Bassrefleks eller ikke?

Ranger emnet


fredriksande

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har som dere ser på bildet en selvstøpt basskasse og en Kicker L7 samt en alpine 1400w monoblokk. Dette er i bagasjerommet til en Golf MK4. Reservdekket er tatt ut.

Det er utrolig god bass inne i bilen, men når jeg står bak bilen som da dette bildet ble tatt er ikke bassen optimal. Om jeg lager en bassrefleks vil det da påvirke lyden inne i bilen?

 

Mitt spørsmål lyder som følgende: Bør jeg ha en bassrefleks? i så fall hvor bør jeg ha den?

 

 

img1355xu.jpg

Endret av fredriksande

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke bare putte inn en port i kassa hvis den er laget for og være lukket, da blir kassa alt for liten og lyden ikke bra, men hvis lyden er bra i bilen hva er problemet da? sitter da inni bilen når du hører på musikk, ikke bak bilen

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så vet jeg ikke om den er laget for å være lukket. Jeg bare lagde den grunnet utseende, lurer derfor på hva jeg burde gjøre for å få beste mulig utbytte av bassen. Problemet er ganske enkelt og greit at jeg vil ha mer bass på utsiden enn hva som er nå, grunnen til dette er at jeg bruker bilen til å spille musikk på treff, sammenkomster osv. innad i vennekretsen min.

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis lyden er bra i bilen så ikke gjør noe, men hvis du vil ødelegge det, så tar du mål av kassen, så må du se på elementet sine "specs" hva den trives best i hva anngår volum og lukket eller portet.

men jeg vil tro det helt sikkert vil gå på bekostning av lyden din inne i bilen.

Hvis du har snekret sammen kassen uten noen plan eller anelse om volum og det låter bra i bilen har du hatt flaks.

 

Sier igjen, la det være, skal venner høre så ta de med inn i bilen ;)

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår