Gå til innhold

Vann renner inn i Passat. Renner inn "under" hanskerommet.

Ranger emnet


Schniips

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Passat 2000 modell, sedan. Det viser seg til at når jeg parkerer bilen med "snuta" opp i en bakke med litt helling, og det regner, da renner det vann inn og hele passasjer siden av bilen blir søkk vått.

 

Jeg har merket av vannet renner inn fra undersiden av hanskerommet. Der hvor man normalt har bena. Er to åpninger der, men ser ut som om de skal være der, siden de er skjert ut i to firkanter.

 

Det er også ganske vått inne i hanskerommet når dette skjer.

 

Har hatt litt rust rundt karmene i toppen av frontruta, men disse er tatt hånd om. Tydeligvis ikke der lekkasjen kommer fra.

 

Jeg har også prøvd å spyle på frontruta med hageslange for å se i motorrommet om de fyller seg opp. Det gjør det, men bare på fører side, helt oppe ved pollenfilteret (?). Det rant dog ikke noe vann inn da dette ble fylt opp.

 

Dette skjer kun når bilen er parkert med snuta opp i bakke. Den har stått ute i regn før med snuta ned, da skjer det ingen ting.

 

Noen som har noen tips?

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta ut batteriet ditt og fjern all dritten som ligger under der. Er sånn dreneringshull der som blir tetta og vannet fyller seg opp der og ender oppi pasasjersida! via pollenfilteret/kupefilter

 

og de derre firkantene skal være tetta igjen med gummilist, er de ikke der må du teipe de igjen med gaffateip ellerno sånt !!!!!!!!!!!!damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppdatering per dags dato:

 

Jeg har hatt bilen på verksted etter å ha fått like mye vann inn i bilen etter at vi rengjorde dreneringhullene i bilen. De fikk seg en god latter da de skulle ta ut pollenfilteret, for der så det ut som om noen gangere hadde laget reir. Sikkert noe mus eller no.. Så hele pakningen rundt filteret var gnagd bort. De var ca 100 prosent sikkre på at dette var årsaken.

 

I natt har det regnet ganske kraftig og bilen har stått med snuta opp. Det er nå like mye vann i bilen som sist.. Fortsatt vått på kun den nedre delen av hanskerommet og kun på gulvet i bilen.

 

Hvor i all verden kan dette komme fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke? kan være at dreneringene til soltaket er fulle av dritt slik at vannet renner ned fra soltaket og gjennom A-stolpen og kommer ut av hull/fester på passasjersiden, vet hvertfall at på førersiden bak den plastlista helt langs dørkarmen, så er det masse kabler, og disse er festet til klips som igjen er festet i to små firkanthull i karroseriet, og hvis dreneringene på takluka er tett, så kan det fylle seg vann inni her, og dermed renne ut av disse små firkanthullene.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idadb: Jeg tror ikke det kan komme fra døra, siden ingenting på selve døra er vått. Det vil vel heller ikke vært vått i hanskerommet da? Når du mener rails på taket, så tenker du kanskje på sånne spor som går i taket; det har jeg ikke på bilen.

 

Jurgis: Jeg har ikke soltak. Men disse små firkanthullene du nevner, ligger de helt nede ved beina i bilen? På lista, lissom? For ser at det er veldig vått rundt et hull som det sitter en skrue eller noe i. Den ligger helt nede beina, langs lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk det samme problemet. Kommer smålig med vann i hanskerommet. Men det er veldig lite vann som har komt. Men jeg tenker nok at det er dekselet på vinduet (med vindusviskerne) Den er ikke 100% tett. Så vann løper lett under der. Må bare finne ut hva slags gostoff jeg kan lime på der sånn at det blir tett : )

 

 

Tenkte på en annen ting og når det gjelder deg. På min gamle Nissan så blei kanalene fylt opp med vann, etter kjøring i regn og pytter. Da fylte deg seg masse vann som da lå og fløy på gulvet. Noen ganger bare litt andre ganger mye. Da måtte jeg renske drenerings hullene på kanalen.

Vet ikke om det har skjedd med deg da. Men kan jo være en tanke.

Endret av svenni83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idadb: Jeg tror ikke det kan komme fra døra, siden ingenting på selve døra er vått. Det vil vel heller ikke vært vått i hanskerommet da? Når du mener rails på taket, så tenker du kanskje på sånne spor som går i taket; det har jeg ikke på bilen.

 

Jurgis: Jeg har ikke soltak. Men disse små firkanthullene du nevner, ligger de helt nede ved beina i bilen? På lista, lissom? For ser at det er veldig vått rundt et hull som det sitter en skrue eller noe i. Den ligger helt nede beina, langs lista.

 

De små firkanthullene jeg mente var de som er under den sorte plastdørlista langs gulvet i bilen , altså den helt i enden foran, der du har beina. når du fjerner denne "plasthjørnelista" så ligger det masse kabler bak, og de er clipsa fast, mener at clipsen sitter fast i disse "firkanthullene". hvertfall de hullene jeg mente :)

 

Siden du ikke har soltak, så kan du droppe det jeg mente. Men kan godt være railsa som ikke er tette, og da mener jeg akkurat der railsa går ned i taket på bilen, kanskje det er et lite sprekk/hulll mellom der, du kan da sjekke, hvis det er hull, så kan det være her vannet kommer fra :) vet ikke om dette går å tette med f.eks sicaflex eller noe?? men kan være noe helt annet også, vet ikke så mye om dette :P har aldri opplevd noe vannlekasje på min passat :P

 

vanlig problem er at det kan lekke gjennom dørene og, at blikkplata på innsiden ikke holder tett, men tviler på det, siden du får vann i hanskerommet.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår