Gå til innhold

Min Kadett C, fra Orginal til sprekere!

Ranger emnet


erlnor12

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IMG_0600_zps3e0d0b39.jpg

Fikk med litt diverse da jeg handlet motor :) Manta 2.0 Bremsekraftforsterker og hovedsylinder som skal på Kadett'n.

 

IMG_0598_zps2d6c2f55.jpg

Motoren er kommet på stativ, så da begynner oppussing av motoren :)

 

IMG_0596_zps2bcf53d8.jpg

Små deler ifra motoren blir lagt rett i Ultralydvaskeren, 40-50min nedi der så kommer de ut gulle rene!

 

IMG_0599_zps34dd3bb8.jpg

Siden varmepumpa i garagen har tatt kvelden så fyres det med Diesel-varmer :) Blir godt og varm / Alt for varmt til tider :P

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0608_zps0ea1dea6.jpg

Liten "show off" om hva ultralyd vaskeren gjør! Her er et 50/50 bilde av topplokket etter kun 5-10min nedi!

 

IMG_0606_zps34a5ab35.jpg

Noen deler etter en god runde i UL-vaskeren, rent metall er godt!

 

IMG_0605_zps6644b4a1.jpg

Topplokket, vurderer å polere det speil blankt :)

 

Ellers er bunnpanna tatt av, ventiler, stempelene og sylinderene sjekket og alt ser gulle bra ut!! Motoren skulle ikke ha gått mere enn 130tusen KM. ifølge han jeg kjøpte den av :)

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan like godt skifte ventiltetninger råde og veivlager også da når du er så godt i gang hehe..

 

blir sikkert bra dette.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send meg mail adr di så kan eg sende deg bilde av register og teknisk oversikt over 2.0E

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter teknisk data på 2.0E motor og "how to" / Tegninger og forklaringer på register osv

 

Den som spør pent skal få svar:)

 

http://www.opelclub.com/TuneUpPart1bJune2006.pdf

 

Kickmaier´s motor: Bäste Opel-trimmaren | Bygga motor

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår