Gå til innhold

Min Kadett C, fra Orginal til sprekere!

Ranger emnet


erlnor12

Anbefalte innlegg

Hei,

Da kommer store updates her! Dette er da min kjære Kadett C 1200N.

Kommer masse bilder og tekst om hva som er gjort, skal prøve å samle alt her inne :) Håper dere liker bilen min, og det jeg gjør med den!

 

Merke: Opel

Modell: Kadett C

Års Modell: 1976

Motor: 1200 N

Understell: Standard 1200 (Under ombygging til 2.0E)

Drivverk: Standart 1200, 4trinns girkasse (Ombygging til 5trinns girkasse)

Farge: FF pastelltürkis 331 orginalt - Omlakkert til ReinOrange

 

Ting som er gjort med bilen:

*Hellakkering

*Svart Taktrekk med sømmer som matcher bilens farge

*Understellsbehandlet

*Louisi ratt

*Orginalmotoren er total overhalt og høvlet topp og portet

*Ny orginal eksos

 

*Listen vil bli oppdatert*

Endret av erlnor12

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her kommer litt bilder av bilen når jeg hentet den, og diverse deler som er skaffet!

 

Slik ser bilen ut!

8290037_720x0-1.jpg

 

Her er et bilde før jeg hentet den, hengerfeste er fjernet!

8290039_720x0-1.jpg

 

SR-Midtkonsoll, prøve å få tak i de 4 instrumentene!

SR-Midtkonsoll.jpg

 

SR-Instrument

SR-Instrument.jpg

 

SR-Innsug og SR-Forgassere, skal overhales både motor og forgasser før montering!

SR-innsug-Forgasser.jpg

 

Motorrommet slik det ser ut enda! Skal se MYE bedre ut :)

8290043_720x0.jpg

 

Baksetet, strøkent!

8290042_720x0.jpg

 

Framsetene,litt slitt i kanten på førerstol.

8290040_720x0.jpg

 

 

Så slik er ting for tiden! Bilder vil bli tatt underveis når ting blir gjort, skal prøve så godt jeg kan og oppdatere her inne på forumet!

Feedback er alltid koslig! Tips&Triks mottas med takk!

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg fin ut denne. korte dempere kan du kjøpe på gasolin.no av justerbare spax dempere.. og fjærer/senkesett av apex med tuv papir og koni dempere kan kjøpes av trimtech i bergen foresten..

 

ang felger har eg 7 og 7.5" bredda stålfelger til salgs om interesse også..men selger samlet med gode 205/60/13 dekk..

 

passer fint på kadett c bl.a

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Einart.

Student for tiden så jeg må spare litt penger slik at jeg kan handle inn litt senk osv :)

Angående felger så skal jeg ha Revolution felger tenker jeg, henter meg kansje noen Allycat felger også denne helga :)

 

Tenkte jeg skulle begynne å ta litt overflate rust som er kommet på frontplaten etter steinsprut osv. Rette ut de små bulkene som er osv... Så håper jeg på hellakkering i vinter :) Bilder vil komme så fort jeg får gjort noe ;)

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, da har det begynt å skje litt med bilen... Skal ikke beholde orginal fargen desværre, synes ikke denne "baby blå" fargen var noe for meg. Så i dag ble det bestilt opp lakk osv. Bilen skal lakkeres Orange.

Legger ved litt bilder av hva jeg har begynt med.

 

Skaffet med Allycat felger som trenger en god oppussing! Her har jeg gått fort over kanten bare for å få vekk det værste.

DSC_0403.jpg

 

Kadett'n kommet i garagen(som også skal pusses opp)

DSC_0405.jpg

 

Høyre side.

DSC_0407.jpg

 

Frontfanger tatt av, denne er i veldig bra stand, ikke noe rust/skader eller bulker :)

DSC_0409.jpg

 

Framskjerm tatt av, her bruker det å være mye rust under. Men kun overflaterust under tectyl'n... heldigvis

DSC_0413.jpg

 

Slik såg det ut før jeg begynte å skrape vekk tectyl som var løsnet.

DSC_0414.jpg

 

Skrapet vekk tectyl, så kommer det fram litt rust og dritt...

DSC_0415.jpg

 

Skrapet tectyl til jeg kom til rent metall, her er det behandlet med Ovatrol. Skal ha pa Arcanol når dette er tørket.

DSC_0417.jpg

 

Enda et bilde etter litt Ovatrol.

DSC_0418.jpg

 

Venstre framskjerm er eneste plassen med alvorlig rust på bilen, denne skal sveises!

DSC_0419.jpg

 

Nede på venstre framskjerm. Her må det også sveises...

DSC_0420.jpg

 

Dette var det jeg hadde fått gjort i dag. Håper det går greit med masse bilder!

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei, vært veldig lite oppdateringer her i det siste. Kameraet på mobilen min har sluttet å fungere (Xperia Arc), så har ikke fått tatt så mye bilder av ting som er gjort i det siste... Men for øyeblikket driver jeg å pusser, utvendig og invendig. For bilen skal snart på hellakkering.

Interiøret blir det ikke gjort så mye med, skal holdes mest mulig orginal denne bilen. Blir montert Louisi ratt, SR-Instrumenter, GTE-Målere over midtkonsoll osv...

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

IMG_0113.jpg

Ene felgen var sprukket, her er den rettet opp og sveiset :)

 

IMG_0111.jpg

 

 

IMG_0094.jpg

Slipet vekk rust flekker, har også hatt på tynt lag med grunning.

 

 

IMG_0091.jpg

Motoren er tatt ut av bilen, denne vil bli shinet opp.

 

 

IMG_0090.jpg

Girkassen, vaske den skikkelig ren å gi den et strøk med lakk

 

 

IMG_0088.jpg

Bilen pusset ned med 400 papir :) Også jenta mi i bakgrunnen da, lagt mange timer i bilen hun også :)

 

 

IMG_0086.jpg

Interriør er tatt ut :)

 

 

IMG_0085.jpg

Owatrol og Arcanol, skal behandles med tectyl også!

 

 

IMG_0078.jpg

Motorrommet... Nå er ALT tatt ut, fjærnet rust osv...

 

 

Bilen blir levert til lakkering denne uken! Fagfolk tar resten av grunnarbeidet og lakkerer den... Gleder meg MASSE til å montere alt igjen, rene og ny lakkerte deler :) Så skal den få stå i garagen til sommeren, vil ikke bruke den på vinteren :P For mye salt å dritt på veiene ...

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vært noen "tørkedager" også har det vært noen dager det har skjedd mye... Det er gjort endel mere med bilen, men kameraet mitt tok kvelden, så får ikke tatt noe flere bilder... Men skal komme med updates så fort jeg får ordnet meg med kamera ;)

Nå så venter jeg bare på at billakkerer skal ta bilen, få den grunnet å lakkert =)

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vært noen "tørkedager" også har det vært noen dager det har skjedd mye... Det er gjort endel mere med bilen, men kameraet mitt tok kvelden, så får ikke tatt noe flere bilder... Men skal komme med updates så fort jeg får ordnet meg med kamera ;)

Nå så venter jeg bare på at billakkerer skal ta bilen, få den grunnet å lakkert =)

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ja! Bilen er levert til lakkverksted, men det går veldig treigt... Har begynt for fullt med motoren nå, plukket den fra hverandre, bestilt pakninger til hele motoren, nye ventil tetninger osv. Blir høvling av topp, porting av eksos og innsugs portene osv nå... Samtidlig så blir blir alle motordeler ny lakkert også!

Bilder kommer!

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0024.jpg

Ventilene, markert plasseringen på en papp eske :P

 

 

IMG_0023.jpg

Manifold og motorfester sandblåst. Ser også støtstengene som er markert på en pappskive. Må prøve å holde litt system i det :)

 

 

IMG_0021.jpg

Toppen demontert. Skal portes, høvles, slipe ventilsetene osv ... Også lakkeres selvsagt!

 

 

IMG_0020.jpg

Motorblokken,skal lakkeres osv...Sjekke stempelringene for slitasje, måle ujevnheter i sylindervegg før montering.

 

 

Noen som har tips til farge på blokk og topp? Skal i en ORANGE bil!

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår