Steffmaister Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Hei å hopp!! Har en 93 passat vr6 som ikke er frisk.. Går dårlig når den er varm men går som ei kule når den er kald! Men napper jeg av batteripolen i noen sek går den som ei kule ei stund før den begynner å kødde igjen. Har byttet luftfilter,plugger/pluggledninger, rotor,fordelerlokk, blå tempsensor å rele til motorstyring. Takker så mye hvis det er noen her som kan hjelpe meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Ta en diagnose, det vil muligens fortelle hva bilen ikke er helt fornøyd med. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Har prøvd meg frem med diode men får ikke opp noe feil. Ingen med litt peiling på vr6 her?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Fikk du dioden til å blinke i det hele tatt. at du koplet riktig og initierte sekvensen? Om bilen din går dårlig og blir 'frisk' etter å ha tatt av batteripolen så er det mye som tyder på at noe er galt på elektronikksiden og ECU ser dette. Du skal da få ut en feilmelding, men ta diagnose ut å stoppe motoren først. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Har vært på møller i dag.. fikk ikke noen feilkoder der heller bortsett fra abs sensor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Finni ut at når den passerer 60 grader så begynner den og tulle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Trodde det var noen som hadde litt peiling jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Jaha. Har du sjekket hvilken verdi det er på temp-giver til ECU ved varm og kald motor? Om LMM og MAP er ok? Du sier at bilen går bra når batteriet koples ifra hvilket betyr at ECU oppfanger at noe er galt. Feilen sletter du når batteripolen tas av! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Jepp, alt er skjekket. Temp giver er byttet.. Prøvde med diagnose både før og etter frakoblet batteri. Fant ingen feil. Har lånt en annen ecu uten at det ble bedre.. Så er tom for ideer :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 timingen til register kjedet har hoppet noen hakker eller om den har slakket seg, men har du kjekket fordeler lokket og rotoren? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2011 timingen til register kjedet har hoppet noen hakker eller om den har slakket seg, men har du kjekket fordeler lokket og rotoren? Det er byttet.. Hadde det vært noe med timingen hadde den vel oppført seg rart hele tiden. Dette er kun ved varm motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwLalle Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Hei å hopp!! Har en 93 passat vr6 som ikke er frisk.. Går dårlig når den er varm men går som ei kule når den er kald! Men napper jeg av batteripolen i noen sek går den som ei kule ei stund før den begynner å kødde igjen. Har byttet luftfilter,plugger/pluggledninger, rotor,fordelerlokk, blå tempsensor å rele til motorstyring. Takker så mye hvis det er noen her som kan hjelpe meg. Mulig det kan være lambdasonden, da jeg hadde dette problemet på min 9A-motor( 2,0 16V) fordi at når den er kald, så er det motorstyringen som styrer mengden bensin, mens ved varm motor er d hovedsaklig lambda som regulerer blandingen... Dette kan tyde på en lambda med overlednig/ innvendig brudd... Denne feilen kommer også bort ved at batteriet utkobles, men når bilen startes igjen, så går det vel ca 30-40 sek til den igjen får for mye bensin, og nærmest drukner... Prøv å ta ut kontakten til lambda når motoren går, å sjekk om det blir bedre, da går motoren i nødmodus, og da får den bare LITT for mye bensin, som er bedre ;) Siter 89 VW passat 1.8GT g60 syncro (fjellklatrer-familiebil) 92 VW vento 2.8 vr6 (konebil) 89 VW passat 1.8GT 16v, 92 VW passat 2.8 vr6T, 88 Chevrolet MonteCarlo(mannen sine) x 96 VW polo Colour Consept x 93 VW passat 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg