ftrydal Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en Mini Countryman og lurer på om følgende kan stemme. Jeg kjøpte bilen fra Bavaria, og ser nå at når lysbryteren står på Auto så er det ingen lys på på dagtid. Snakket med Bavaria, og de sa at det er slik det er. Kan dette stemme? Er det ikke påbudt med auto-kjørelys på norske biler? Nå må jeg "slå på lyset" på dagtid for ikke å få problemer med Onkel Politi.... Gleder meg til svar, for jeg sitter nå med følelsen av at jeg har kjøpt en "utenlandsk" bil..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opelduude Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Det stemmer nok det ja. Det er ikke påbudt med automatiske kjørelys, men det er påbudt å kjøre med nærlysene på så du må skru de på selv. Regner med at det er muligheter for og få montert et rele på det, du kan vel høre om det. Quote Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ftrydal Posted October 23, 2011 Author Report Share Posted October 23, 2011 Merkelig at de, når de har hentet så mye annet fra BMW, ikke har tatt med seg denne funksjonen.... men Mini er jo litt spesielle ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomahans Posted February 25, 2012 Report Share Posted February 25, 2012 Heisann.. du må aktivere kjørelys i bordcomputer eller lysinstillinger i navi skjermen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baj Posted September 6, 2019 Report Share Posted September 6, 2019 Montering av ekstralys. Må man kjøpe org. kit eller et det mulig å montere ledlys og braketter som er uorg. på Countryman s 2012 mod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts