Gå til innhold

Rattbetjeningskabel til Opel

Ranger emnet


Ducatie

Anbefalte innlegg

Hva er det du mener ikke passer med denne "kabelen"?? Du har jo koblet til kablene bare og ikke den svarte boksen på bildet, som tross alt er selve interface'et. Det er jo derfor du har den hvite kontakten tilovers, den skal inn i den lille svarte boksen der den tross alt satt når du fikk pakken!

 

Dét er jeg klar over, dét er også produsenten av dette interface'et klar over, interface'et er tross alt laget for Opel-modeller. Ergo får jeg gjenta meg selv: "Bytt tilbake Rød og Gul ledning på Pioneer-kablene igjen, dette er allerede gjort med overgangen du fikk herfra."

Ellers vil du fortsatt ha problemer med minnet, siden du nå har byttet tilbake ombyttingen.

 

Dagens hjemmelekse, i nogenlunde rekkefølge;

 

* Koble fra interface-kabelovergangen utav dashbordet

* Sjekk at Gul og Rød kabel faktisk skifter plass mellom de to ISO-klossene på den overgangen

* Om forrige punkt er OK; Bytt tilbake Gul og Rød på Pioneer-kablene (du skal ha Gul->Gul, Rød->Rød)

* Plugg kabelovergangen til Pioneer'ens ISO-klosser

* Plugg inn jackkontakten bakpå Pioneer'en

* Plugg inn den hvite kontakten i den svarte boksen

* Plugg inn ISO-klossene fra bilen inn i kabelovergangens ISO-klosser

* Start bilen og skru på spilleren

* Sjekk at rattkontrollene fungerer

* Skru av motoren og sjekk at spillerens minne beholdes når bilen startes igjen.

* Skyv spilleren inn i dashbordet og smil

 

Oi oi her ble det viss veldi detaljert om hvoran å gå frem. Kjempe greier ! Får prøve å gjøre dette i denne rekkefølgen du sier da, å se om det hvirker daa. Men om eg kobler slik du sier (og som eg strengtatt har gjort hele tiden, bare evt. ikke i riktig rekkefølge) så kommer jo den største av de tre ISO-klossene som er i bilen til å forbli ukoblet. Å vil det stemme? Eg trodde fra første stund at denne "stoore" ISO-kontakten i bilen var den som styrte interfacen? Får håpe det ikke er slik, er for eg har ingenting som passer i denne "store" ISO-kontakten/boksen.

 

Prøver igjen å få til interfacet straks eg får tid :) Og da har kanskje også Berit (vinden) roet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kommer jo den største av de tre ISO-klossene som er i bilen til å forbli ukoblet. Å vil det stemme?

I den 10-pols ISO'en ligger bare styringen av displayet du har øverst på midtkonsollen, og det støttes ikke av Pioneer-spilleren din.

 

Og når jeg sier den hvite kontakten skal inn i den svarte boksen, så mener jeg altså den boksen på bildet under her, som du fikk i pakken herfra:

OpelMFisoPioneer.jpg

 

Hvorfor du tok den vekk fra den hvite kontakten skjønner jeg ikke, men den må altså settes på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dagens hjemmelekse, i nogenlunde rekkefølge;

 

* Koble fra interface-kabelovergangen utav dashbordet

* Sjekk at Gul og Rød kabel faktisk skifter plass mellom de to ISO-klossene på den overgangen

* Om forrige punkt er OK; Bytt tilbake Gul og Rød på Pioneer-kablene (du skal ha Gul->Gul, Rød->Rød)

* Plugg kabelovergangen til Pioneer'ens ISO-klosser

* Plugg inn jackkontakten bakpå Pioneer'en

* Plugg inn den hvite kontakten i den svarte boksen

* Plugg inn ISO-klossene fra bilen inn i kabelovergangens ISO-klosser

* Start bilen og skru på spilleren

* Sjekk at rattkontrollene fungerer

* Skru av motoren og sjekk at spillerens minne beholdes når bilen startes igjen.

* Skyv spilleren inn i dashbordet og smil

 

 

Har igjen prøvdt å gjøre slik du sier, men får rattbetjeninga fortsatt ikke til å fungere.

 

Eg har koblet slik det er på bilde.. Kablene (pionerkabelen og rattbetjenings overgangen i lag) tar ganske så mye plass, så er ikke sikker på om eg får inn igjen spilleren engang viss det evt skulle fungere...

post-65546-13804853695238.jpg

Endret av Ducatie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår