peregrin Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 Her er et bilde av varme elementet som skal på weber 32/34 DTML. Elementet er tatt fra 2e2 [ATTACH]26229[/ATTACH] Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Er ikke med jeg nå. Varmeelementet sitter i innsuget, rett under forgasseren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Ikke på mitt innsug. Er annerledes på de med pierburg 2ee Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Stemmer, trodde du hadde 2E2-gasser fra før. Men du har det varmeelementet i innsuget også? Nr 17 er varmeelementet du snakker om. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Ok takker. Må bare vente på den bolten som mangler nå så får jeg montert på. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Hvordan får jeg testet om varmeelementet fungerer? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Måle motstanden i det eller kople det til 12V og sjekke om det blir varmt. Motoren skal uansett starte og gå normalt uten at dette er tilkoplet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Har nå skrudd den av, men det er en ekstra ledning koblet til. [ATTACH]26255[/ATTACH] Kommer en ekstra ledning ut fra den merkede kontakten [ATTACH]26256[/ATTACH] Den er koblet til denne. Vet ikke hva den er til. Er det bare å klippe av ledningen? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Det er vel ventilen for fuel-cut, den du har ringet inn. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Er det bare å kutte av den ledningen? Eventuelt teipe den kontakten fast uten å koble den til? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2011 Da har jeg fått på den nye forgasseren og fikk start på første forsøk. Nå må jeg bare få justert den ordentlig. Den "bolten" ytterst på gass wiren må sages litt ned siden den kommer borti en klokke slik at turtallet blir liggende på 2000. Og luftfilter holderen som sitter oppå forgasseren må jeg borre et hull siden jeg ikke har det orginale hullet som de med 2E2 har. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskilfh Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Da har jeg fått på den nye forgasseren og fikk start på første forsøk. Nå må jeg bare få justert den ordentlig. Den "bolten" ytterst på gass wiren må sages litt ned siden den kommer borti en klokke slik at turtallet blir liggende på 2000. Og luftfilter holderen som sitter oppå forgasseren må jeg borre et hull siden jeg ikke har det orginale hullet som de med 2E2 har. Vet denne tråden er gammel, men prøver likevel. Har jeg fortstått riktig så har du pierburg 2ee forgasser? Har også en golf 1.6 med 2ee forgasser, men ønsker og bytte til weber 32/34 kittet som egentlig er til 2e2. Er det dette du har? Var det vanskelig og bytte og var det mye som måtte modifiserer, i så fall hva? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 (endret) feilpost... Endret November 8, 2012 av Renax Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mehdi benz Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Stemmer, trodde du hadde 2E2-gasser fra før. Men du har det varmeelementet i innsuget også? Nr 17 er varmeelementet du snakker om. Kan jeg få vite hvor du finner fra tegninger? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Vet denne tråden er gammel, men prøver likevel. Har jeg fortstått riktig så har du pierburg 2ee forgasser?Har også en golf 1.6 med 2ee forgasser, men ønsker og bytte til weber 32/34 kittet som egentlig er til 2e2. Er det dette du har? Var det vanskelig og bytte og var det mye som måtte modifiserer, i så fall hva? Takker for svar. Ja, jeg hadde 2ee, men den tok kvelden. Kjøpte det kittet som er til 2e2. Du må snu forgassermembranen (den som sitter på innsuget) slik at gasseren sitter rett vei og sage den litt til på sidene så du kan få bolten ned i hullet. Var ikke vanskelig å bytte, husk å ta av varmeelementet og sett det på weberen. Eneste som var litt knotete var de fire mutterene til å skru forgasseren fast, var litt vanskelig å komme til for å stramme de. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.