Gå til innhold

Min VW Golf 3 1.8cl

Ranger emnet


92anders

Anbefalte innlegg

ser de ligger til 20 ja, men de blir jo ikke solgt :P

Tror ikke du kan regne med å få så myyyye mere enn 22-25, siden din er cl og 92 modell.

 

CL har da ingenting å si :p kommer jo helt an på hva du liker det og hva du skal bruke bilen til. Bilen er forresten en 93 modell! :) Med servicehefte til 130k, minimalt med rust (det som er blir tatt), også blir det jo etterhvert 2 sett sommerhjul, og muligens nye vinterhjul :)

 

noe sånt tror jeg at jeg skal få til :P

du også kanskje? ;P

 

[ATTACH]32798[/ATTACH]

skamfin!

 

Noe sånt ja! Fin den fargen der. men som sagt, Windsor Blau er også en farge jeg liker :)

Endret av 92anders

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 633
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:p søkte på google etter Windsor blau, vet ikke om det var rett men var en veldig mørk blå farge, såg veldig pen ut :P tor det også blir meget pent på din Golf :p

 

jeg er litt usikker på om jeg skal ha breddeskjermene og listene rundt bilen min, synes det blir for mye plastikk egentli, men er ikke heelt sikker enda :)

Endret av Robin1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg noen updates igjen! :)

 

Har koblet opp parklysa i blinklysene :) Ble nice! Har også etter mye banning osv, byttet ovet til de originale Hella tåkelysene. Det dugga helt vilt inni de sota Depo lyktene etter at jeg monterte xenon. I Hella lampene er det jo linse, så disse sprer ikke lyset så veldig, og blender da heller ikke :) i tillegg er det justering på de, så har skrudd det nesten helt ned. Har fått god respons av kompiser som jeg har kjørt bak og møtende, og ingen av de ble blenda hverken på dagtid eller kveldstid. Ikke en gang på kvelden i helvetes regnvær! :D så det ble bra! Men det sota blinklysene og Hella lyktene passer ikke helt om hverandre, så blinklysa sitter litt løst :)

 

20120804_221305.jpg

Etter at jeg kobla opp parklys i blinklyktene :) Her med de sota Depo tåkelyktene.. Ble jævlig fornøyd! Ser sint ut nå..

 

20120808_175138.jpg

Her med Hella tåkelysene. Ser det ikke veldig godt på dagtid, men de lyser jævlig bra på kvelden. Fått stilt inn begge helt riktig også! :)

Anbefalels. Må også si at jeg møtte på Onkel blå 2 ganger i dag, men både park, tåkelys med xenon og park i blinklys rundt skumringstider, altså halvmørkt. De blinka ikke til meg engang! :D

 

20120808_175146.jpg

Her kan det smått skimtes at Hella-lyktene ligger mer inn i fangern enn blinklysene. Men de sitter jo fast, så da går det vel greit :) ser bra ut også.. Har selvfølgelig ikke bilde av hvordan det ser ut uten lysa på desverre.

 

20120727_211151-Kopi.jpg

Her fra monteringa av xenonkitet. Gjemte det godt baki frontplata :D hehe..

 

20120808_175113.jpg

20120808_175120.jpg

Wolfsburg dørlåspinner :D hehe :) Kommer snart like i gulvmatter :D

 

OG ENDELIG!:

20120808_175019.jpg

Golf 4 girkule!!! Ikke noe nyhet å se på G3 akkurat, men ble jævlig smuuud. Kappa stanga enda litt mer, så den ble lav! Er jo som short-shift detta.. Anbefales for de som ikke har :)

 

Det var det jeg hadde for denne gang. Blir ikke mye updates akkurat denne måneden da det er tynt med laken i lommeboka.. Men har en kompis som har masse MDF og plexiglass liggende, så begynner å "bygge" anlegg i morra :) Skal felle inn bassern i gulvet, men mangler nye elementer, kabler og forsterker. Dette kjøpes forhåpentligvis i nærmeste fremtid. Så hvis noen har noen Kicker/Pioneer subbere liggende som ikke brukes og skal selges, så bare skrik ut. Skal bare måle, skjære til plater, finne mål på evt. sub og skjære ut hull til den og gjøre klart til forsterker.

 

 

Enjoy! Og god natt :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjemmer du ballastene? :) xenonkit er fullstendig lov i langlys og i spredere :) det er kun i nærlys at du må kjøpe -derp- automatisk høydejustering for lys -derp-. Sååååå, xenonkitet ditt er langt fra ulovlig ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjemte ikke ballastene av noen spesiell grunn :) Det er nok ulovlig gitt.. F.eks i de andre tåkelysene, de sota Depo-lyktene så blenda xenonkitet noe helt jævlig.. Alle blinka på meg, og de lyktene er det ikke noe justering på. Blir du stoppa i teknisk med det, så blir det mest sannsynlig bot. Det fikk jeg klart og tydelig beskjed om av en mekanikerkompis, som vet dette ganske godt da han har hatt det selv. Men vil nok tro at det blir mer "lovlig i disse Hella tåkelysene, fordi det er linse og justerbar høyde på de.

Xenon er jo ikke originalt i tåkelys på noen nye biler heller, du får heller ikke valgt det som ekstrautstyr.

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35,000? :sss Det er en FIN sum for en golf... :p

Selv om jeg kjøpte min for kun 12000, så ville jeg ikke solgt x) er for knyttet til førstebilen min enda, for å selge den.. :)

 

Hvordan er det egentlig med rust på bilen din?

 

(ang xenondiskusjonen, så er det lovlig så lenge det er i xenongodkjente reflektorer, pluss at alt må være e-merket. (eller c-merket eller ce-merket... Husker ikke hvordan bokstav x) Ergo, så lenge du har alt det, og evt automatisk høydejustering i nærlys så er det lovlig. :) jeg antar at hella-lykten er tilegnet xenon bedre enn den game lykten da ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er fullt lovlig å ettermontere Xenon i både fjernlys og grøftelys/spredere uten noen annen form for ombygging. Ingen krav om aut. høyderegulering. Det som kan stoppe deg her, er antallet total lux som er lovlig på bilen."

 

http://www.bilforumet.no/andre_forum/teknisk/155142-xenon-guide.html

 

Det nevnes også dette med godkjente lykter... :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bud på 35 000 ja :) av en kompis.. Han var ganske keen, men jeg er jo ikke så keen på å selge.. Men til rett pris selvfølgelig :)

 

Så 4pekatt, du er førstegangs-bilkjører enda? :) trodde du var eldre jeg... Hehe. Nei, hakke lyst til å selge.

 

Ang, xenon så har jeg hørt masse rart. At det er lovlig, ikke lovlig osv. Men skal du ha xenon må du ha tilpassede lys ja. Altså MED linse. Reflektor sprer lyset for mye.

En ting i tillegg til automatisk høyderegulering er lyktespylere. Begge disse er påbudt når du skal ha ettermontert xenon. Spylinga er for å få vekk møkka så ikke lyset sprer seg i alle mulige retninger der på glasset hvor det kanskje ikke er så møkkete som andre steder på glasset, om du skjønner :)

 

Men jeg driter i det :p det blender jo ikke og jeg kan justere de, dog manuelt. Men det funker, og lyser mye bedre! Er deilig å se en lilla hinne akkurat der hvor xenonen slutter når man har linse i lykta. Helt vilt! :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite hull i kanalen, men dette blir sveiser før vinteren. Samt en understellsbehandlig med ORDENTLIG vask + et par lagg med olje/tectyl. Også skal jeg sandblåse, pusse rust og prøve å få lakkert så godt jeg kan. Hvis jeg ikke evt. tar det hos en lakkerer :) penga må bare på plass først.. Hehe :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om 92anders betyr 1992-født-anders, så er jeg 2 år yngre enn deg :p

 

Liker at du IKKE selger bilen din! :)

Uansett, så tror jeg ikke at prosjektor/linse er et must, bare reflektoren er tilegnet xenonbruk... :p

 

 

Aaaaanyways, så tror jeg du tviholder på et bilde av bilen og dama di som skulle sett forumets lys for en stund siden.. :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår