astro1 Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Hei. Tiden er snart inne for å legge om til vinterdekk. Har 2 dekk som er sånn noenlunde bra og 2 som må skiftes pga. et dekk som buler. (Sikkert noen tråder som har røket) Det jeg lurer på er om en kan skifte kun 2 av dekkene som hører til denne bilen eller om en burde ha skiftet alle 4? Vil jo helst ikke ødelegge girkassen på bilen på grunn av forskjellige rullediametre på dekkene. Har hørt om andre som har fått ødelagt 4- hjulstrekken på bilen etter hjulbytte. Når jeg først er inne på dette med vinterdekk, så lurer jeg på hva piggfrie dekk som er å anbefale til denne bilen. (Hvilket merke). Noen som vet hvor jeg kan få tak i rimelige dekk? Mvh Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Ingen problem å bytte kun 2 dekk. men det må være på samme aksel.. altså enten foran, eller bak. Men må jo selvfølgelig være lik dimensjon. Jeg syns hakkapelitta R dekka er drit bra. bruker kun det på all suzuki på jobben. Knall dekk! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Takk for svar! Sparer meg for et par tusinger her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Er hakkapelitta R piggfritt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 (endret) Får både piggfri og pigg. Har selv piggfri å kjempe fornøyd EDIT: forrsten, jeg tror du må ha hakkapelitta 7 hvis du skal ha piggdekk, det vi har på jobben.. Går du på vg, kan du lese testen di har der nå :) http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10030520 Endret Oktober 6, 2011 av nightking Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Oktober 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 Jeg ville bytta alle fire hjula på denne når man skifter... bilen har ikke senterdifferensial, og med forskjellig slitte dekk vil det gi spenn i drivverket... det kan gjøre 4x4 lei å koble inn/ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Kommer til å skifte ut alle 4 dekkene. Var veldig stor forskjell på de nye og de gamle dekkene. Valgte Nokian hakkapelitta rsi dekk. Litt dyre dekk men helt sikkert verdt det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg