Gå til innhold

Passat 99 mod Sentrallås/fjernbetjening/alarm problem

Ranger emnet


OrjanSem

Anbefalte innlegg

sentrallåsen fungerer hvis jeg låser opp på passasjersiden, men ikke på førerdøren når jeg vrir om nøkkelen. knappen inne i bilen fungerer også alle, men den på førersiden går først ned å så opp igjen (mens di andre blir låst) skjønner jo at det er noe i førerdøren som ikke er som det skal, men er det noen som har noen formening om hva det kan være? evt om det er vanskelig? fjernbetjening/alarm fungerer ikke. nytt batteri i nøkkelen. lyser ikke ved lyset i førerdør, ikke lys på nøkkel, men det har vel ikke noe med dette å gjøre. noen som har noen tips til meg om hva dette kan være så jeg kan få fikset dette?

 

Takk for alle gode innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ta en diagnose å se, men jeg tror det skyldes defekt mikrobryter i førerdøra, du må bytte hele dørlåsen i førerdøra, koster 2 tusen cirka for dørlåsen på møller. tror det ikke er så vanskelig og bytte, men er ikke sikker, tar vel en 1000lapp for å gjøre dette hos møller.

 

Mange av disse symptomene hadde jeg selv når mikrobryteren i førerdøra var defekt, hadde mye av det du nevnte:

- Låsen på førerdøra gikk opp igjen når jeg trykket på knappen inne i bilen, men de andre dørene låste seg.

- Sentrallåsen min fungerte helt fint å åpne/låse på fjernstyrngen på nøkkelen, men hvis jeg stakk nøkkelen inn i førerdøra og vred om, så åpnet kun førerdøra seg, men ikke resten av dørene.

- Lyset i kupeen, og under døra slo seg ikke på når jeg åpnet førerdøra.

 

vet ikke hva det skyldes når fjernbetjeninga og alarmen din ikke virker, men du finner det vel ut ved å ta diagnose.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I og med at kupelyset ditt ikke virker, kan det godt være mikrobryteren i låsekassen. Kjøpes rimelig hos

http://norskbildelsenter.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=9&Arsmodell=1999&R_Time=150609&Forside=Innholdsfortegnelse

 

Fungerer vinduene dine? Hvis ikke kan det være comfortenheten under førersetet. Sitter en boks under teppet der, som styrer sentrallås, vinduer og evt takluke. Den gjør slik at du kan kjøre opp og ned vinduer med nøkkel evt fjernkontroll.

Den blir fuktig pga den geniale plasseringen av boksen(under setet og teppet).

Sjekk kontaktene til den boksen om de er fuktige og evt spray el.spray og tørk boksen med varm luft.

 

Mvh

 

Ole Bach

Endret av Omega25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sentrallåsen fungerer hvis jeg låser opp på passasjersiden, men ikke på førerdøren når jeg vrir om nøkkelen. knappen inne i bilen fungerer også alle, men den på førersiden går først ned å så opp igjen (mens di andre blir låst) skjønner jo at det er noe i førerdøren som ikke er som det skal, men er det noen som har noen formening om hva det kan være? evt om det er vanskelig? fjernbetjening/alarm fungerer ikke. nytt batteri i nøkkelen. lyser ikke ved lyset i førerdør, ikke lys på nøkkel, men det har vel ikke noe med dette å gjøre. noen som har noen tips til meg om hva dette kan være så jeg kan få fikset dette?

 

Takk for alle gode innspill!

 

Hei, noe du kan gjøre som er lettvint er å sjekke de gummibelgene som går inn i dørene dine, jeg hadde brudd i noen ledninger der på den forrige pasat`n min...og hadde samme feil symptomer som deg... det skal vistnok være en "normal" feil på vag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernstyring og alarm har kanskje forbindelse med hverandre? jeg vet ikke, men det blinker vel rødt inne ved siden av den låsepinnen på førerdøra når bilen er låst? eller er alarmen helt gåen? sjekket alle sikringer osv da?

 

Du kan da prøve og bytte dørlås på førerdør. Når denne er byttet så får du se om det fortsatt er problem med noe. Tror det kommer opp på diagnose hvis en av mikrobryterene er defekte.

 

Når det gjelder fjernstyringa av sentrallås på nøkkelen, så vet jeg ikke hva det kan være. du sier jo at det er nytt batteri i nøkkelen, men den lyser ikke når du trykker på knappen? virker som noe er gærnt med nøkkelen, eller så kan kodingen være feil, jeg er ikke helt sikker.

 

Eneste problemet jeg fortsatt har, er at vinduet på førersiden kun går ned på det andre sporet på bryteren. Fører og passasjer vinduet har 2 "spor" i el-vindu bryterene, en som gjør at du kan ta vindu litt ned som du vil ha det, og en som gjør at vinduet går helt ned automatisk. Mitt vindu reagerer kun på det automatisket "sporet" på bryteren, alle andre vinduer, og alt annet elektrisk fungerer helt perfekt. Noen som kan ha noe formening om hvorfor vinduet ikke reagerer på det første sporet? Slitt bryter eller?

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for et godt svar. den pæra i nøkkelen er vekk, så den lyser ikke uansett. så trur ikke det er noe feil med nøkkelen. men det lyset ved siden av låsepinnen lyser aldri.. så virker helt dødt. men skal ta en diagnose så skal jeg komme med mer svar når dette er gjort. sikringer er sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår