Gå til innhold

H4 -->xenon

Ranger emnet


Karln

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Har kjørt med dette en stund nå, og må si jeg er mektig imponert! Lyset ble rett og slett utrolig bra, lyser bredt og langt! eneste som kanskje er litt dumt er at xenonlysa bruker litt tid på å tenne hvis man ikke har brukt det siste minuttet. Men nærlysa står jo konstant på, så man blir jo aldri fri for lys. en liten ting til er at xenon-lysa er så sterke at øya venner seg det sterke lyset, og da blir det en litt stor overgang til nærlysa når xeonlysa slåes av.

Noen som også påsto at xenonlysa ville få en redusert levetid når de tennes ofte. hvorvidt det er tilfelle vet jeg ikke, men siden man får originalmonterte xenonlys som i f.eks 1000 metre på lastebiler osv som slåes av og på, vil jeg anta at levetiden bør være brukbar. men sikkert avhening av kvaliteten på settet.

 

kommer antageligvis en liten guide på bytte av reflektorer og xenon-kit når jeg får tid til å komponere'n. kanskje rundt nyttår en gang..

 

Uansett, så angrer jeg ikke et sekund! Meget fornøyd så langt! :)

Endret av Karln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet på min A4..

Løsningen min var at jeg kjøpte noen Depo frontlykter som var godkjent for xenon (vet at man skal ha høydejustering etc men pytt pytt), monterte xenon i disse og lyset ble konge :)

 

Men gikk ikke mange ukene før at jeg fant ut at ekstra lys måtte på.

Valget ble 3stk Hella 3003 compact med 70w xenon, og det lyser "helt" greit selv på svarteste natta med mørk og våt assfalt :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Flere erfaringer klokere..

 

Angående EU-godkjenning så visste ikke verkstedet (Vinjes auto i trondheim, som jeg forresten var veldig fornøyd med, billig og ingen feil, 300kr eller no :)) om de godkjente xenon i langlysa, da de synes lovverket var litt vanskelig å forstå seg på angående temaet. Men de sa at hvis jeg kobla ut langlysa fikk jeg bare en 1'er feil uansett, så da gjorde jeg det, og den glei rett gjennom =)

 

MEN! angående lyktene jeg kjøpte hos Norsk bildelsenter, så viste de seg å væra av elendig kvalitet! Tenkte egentlig tanken når jeg åpna pakka og fikk kjenne på de for første gang, men ville vel ikke innrømme det for meg selv. For det første er det et misforhold mellom høyden på nær- og fjernlysa. Når nærlysa er riktig innstilt, lyser fjernlysa alt for lavt.

Det ene blinklyset er ikke tett, det tar inn vann og kondenserer. Hadde litt symptomer på det i ene hovedlykta og.

Og når jeg skulle justere inn høyden, knakk det av en del på justeringssystemet, som gjorde at lykta "datt ned" og nå lyser rett ned i bakken, noe jeg ikke får gjort noe med.

Også er det noe galt inne i hovedlyktene med justeringen, for den delen av lykta (reflektoren) som beveger seg ved justering, "kræsjer" i en annen del av lykta når den justeres, som gjør at den lyser skjevt nesten uansett. --> tror det sto "made in Taiwan" på de..

Så disse skal sendes inn igjen!

 

Detta med kvaliteten var litt synd, for lyktene er veldig pene, og enkle å montere! Men anbefales da ikke fra min side..

 

Noen som har noen andre alternativ på todelte H7 lykter med linse til -96 A4?

Endret av Karln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Ja, du som bor i akershus kan jo bare dra innom Parts and Retards som holder til like ved Drøbak. Han selger DEPO lykter. Både todelte, og facelift utgaven. Da får du ikke H4 pærer, men 2stk H7 i vær lykt. Monterte slike to delte på bilen til faren min og ble mye bedre lys.

 

http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/audi/a4-b5/frontlykter/chrome-hovedlamper

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du som bor i akershus kan jo bare dra innom Parts and Retards som holder til like ved Drøbak. Han selger DEPO lykter. Både todelte, og facelift utgaven. Da får du ikke H4 pærer, men 2stk H7 i vær lykt. Monterte slike to delte på bilen til faren min og ble mye bedre lyd.

 

http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/audi/a4-b5/frontlykter/chrome-hovedlamper

 

Ajaj, se der ja! det må sjekkes ut nærmere! Takk for tipset! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka nettopp med Norsk bildelsenter (konsulent Steinar) og, må si det var en meget ubehagelig opplevelse. Han begynte nesten å nekte for at det kunne være noe galt med lyktene, og begynte å fortelle hvor mange han hadde solgt av samme type sett, og at han aldri hadde fått noen reklamasjoner på de, "0% reklamasjon" var de eksakte ordene. I tillegg begynte han å påstå at jeg hadde gjort noe feil da jeg hadde justert de, sånn at de hadde blitt ødelagt. Skulle jeg jeg ha noe håp om å få igjen noe, måtte jeg komme innom og vise de (som selvfølgelig er et problem da jeg bor i trondheim om dagen, og de befinner seg ved lier).

 

Merkelig fientlig innstillig?! Jeg har trossalt lagt igjen ganske mange tusen der tidligere og, så syns servicen er på kanten så snart man må reklamere.

 

"Edit - Fikk bytta blinklyset som tok inn vann når jeg stakk innom, men hovedlykta som justeringa knakk på, den måtte jeg bare finne meg i. Laga derfor en "Reodor Felgen-løsning" som har fungert bra i ettertid.

Angående de todelte facelift lyktene til partsandretards, tror jeg det er akkurat samme sett. Men de selger dem 1000kr billigere enn nbs (2000,- kontra 3000,- :) Noen som hadde kommi borti og knust ene blinklyset mitt her om dagen, og det fikk jeg kjøpt nytt hos partsandretards for 3-400kr :) "

Endret av Karln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår