Sonax Skrevet September 28, 2011 Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Har selvfølgelig ikke forgasser på Skodaen, men det virker pinadø slik. Den funker helt fin når den er kald, men etterhvert som den blir varm dør den uten å fjuske eller noe, den bare går, også står den. Tungstartet men kommer til liv igjen med litt gass, også går den sånn høvelig, varierer på turtallet og vill ikke gå pent, innimellom stopper den, i bunn og grunn ikke kjørbar i det heletatt. Når jeg leser av feilkoder bærer den seg bare værre og sier som følger: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 27-00 - Implausible Signal 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 28-10 - Short to Plus - Intermittent 00668 - Supply Voltage Terminal 30 36-10 - Open Circuit - Intermittent 00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Men jeg har veldig vanskelig for å få meg til å godta at det skal være feil med alt dette samtidig og at jeg trenger bytte alle de sensorene. Hallsensor er byttet for kunn kort tid siden, plugger og ledninger for noen dager siden, da ble også kjølevannssensor byttet. Problemene har vært der siden jeg kjøpte bilen for tre uker siden, før det hadde den stått ubrukt en stund. Håper noen kan gi meg noen knalltips =) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Har du prøvd å slette feilene og se hvilke som evt kommer igjen? 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 27-00 - Implausible Signal Possible Causes: Camshaft Timing Out of Specification Wiring to Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) faulty Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) faulty Engine Control Module faulty Possible Solutions: Check Camshaft Timing Check Wiring to Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) Check/Replace Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) Check/Replace Engine Control Module 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Possible Causes: Engine Speed Sensor (G28) Rotor loose/faulty Engine Speed Sensor (G28) loose Possible Solutions: Check Engine Speed Sensor (G28) Rotor Tighten Engine Speed Sensor (G28) 00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 28-10 - Short to Plus - Intermittent Possible Causes: Oxygen (Lambda) Sensor (G39) faulty Oxygen (Lambda) Sensor (G39) Heating faulty Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor (G39) faulty Possible Solutions: Check/Replace Oxygen (Lambda) Sensor (G39) Check Oxygen (Lambda) Sensor (G39) Heating Check/Repair Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 00668 - Supply Voltage Terminal 30 36-10 - Open Circuit - Intermittent Possible Causes: Fuse(s) faulty Wiring/Connectors from/to Control Module faulty Power Supply (Battery/Generator) faulty Possible Solutions: Check Fuse(s) Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module Check Power Supply (Battery/Generator) Special Notes: When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors). When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator). Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored. 00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Sjekk kabling til LMM og selve LMM. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Tusen takk for ett godt og grundig svar, fant deler av det du har limt inn på google så noe er prøvd, men var jo ett par nye ting å prøve. Kan snart ikke være mer igjen som ikke er prøvd =P Nå må bare regnet gi seg, så man gidder stå ute å holde på =) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 En ting. Typisk hallgiverfeil er at den plutselig slutter å fungere når den blir varm. Dette kan forklare at motoren stopper, men ikke resten av feilene på listen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Har du slettet alle feilene for så å se hvilke som kommer tilbake? Om alle kommer tilbake så tyder det mest på dårlig kontakt ett eller annet sted. Alle feilene er av typen intermittent (unntatt G28 og G40 som er implausible). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Prøvde å fjerne alle, og de kom tilbake en etter en, i løpet av en timinuttersperiode. Var innom tanken på ukontakt en eller annen plass, har blandt annet hatt ute batteriplata og gjort rein jordinga der, for det var nevnt i en random amerikansk forumtråd jeg fant på google. Men jeg tenkte jeg skulle reingjøre spjeldhuset, for en del folk virker det som på nettet ihvertfall har vært plaget med ustabil tomgang og bil som bare stoppet fordi spjeldet ikke ville lukke seg skikkelig. Så da tok jeg av plastbelgen, og den var sprukket i den lilleslangen som går til oljeutlufting. Så motoren har jo dratt falskluft der, vises på "skade" på slangen at den har vært dårlig en stund. Så den må jeg få ny iløpet av uka, også få reingjort spjeldet skikkelig og montert sammen, forhåpentligvis går den såpass at den går gjennom en eukontroll så jeg kan få skilt på bilen, for det hadde vært så greit å fått den fram og tilbake til garasjen, for regnet er så ekstremt demotiverende. Kontakten på luftmengdemålern har vært hard behandlet, så den var teipet fast, fordi festemekanismen var sundknekt, kan være det lønner seg med litt elektrocleaner der. Men ellers ser det brukbart ut i koblinger og kontakter. Eneste jeg tenker kan være ukontakt i pluggen som går inn til ECU, men den vet jeg ikke hvor ligger henne :P Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.